הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יובלי העמק תוביל פיילוט של אסדרת משק המים במרחב הכפרי


החברה השייכת להמועצה האזורית עמק יזרעאל נבחרה מתוך 55 מועצות בישראל לפיילוט שאמור לתת מענה למרחב הכפרי בדומה לזה שמעניקים תאגידי המים לערים בישראל. במועצה מקווים כי הפיילוט יביא להצטרפותם של ישובים רבים בעמק לתהליך ולשדרוג ניכר של התשתיות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-06-2014



צילום: צחי ורמוס - מנכ''ל חברת יובלי העמק

יובלי העמק, חברת המים והביוב של המועצה האזורית עמק יזרעאל, היא אחת משתי חברות שנבחרו להוביל פיילוט חדש של אסדרת המרחב הכפרי בתחום המים והביוב. עמק יזרעאל נבחרה מתוך 55 מועצות אזוריות בישראל לפיילוט שאמור לתת מענה למרחב הכפרי בדומה למענה שמעניקים תאגידי המים לערים בישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הפיילוט, עתידה החברה לרכוש מים בתעריפים נמוכים מהתעריפים בהם רוכשים היישובים והאגודות כיום את המים. ההפרש יושקע בשדרוג ושיקום תשתיות המים והביוב הישנות של היישובים. בנוסף, יקבע תעריף מים מיוחד לגינון ציבורי אשר יהיה נמוך מהתעריף הקיים היום – במסגרתו משלמים תעריף מלא גם על גינון ציבורי.

צחי ורמוס, מנכ"ל חברת יובלי העמק: "כל ישוב במועצה שיעביר את רישיון אספקת המים ליובלי העמק, יזכה לשדרוג ושיקום מקיפים של תשתיות המים והביוב בהתאם לתוכנית הנדסית רב שנתית שתוכן עבורו במיוחד. אני מאמין שתוך מספר שנים, מערכות המים והביוב ישודרגו וישוקמו ביישובי המועצה שיצטרפו ויעבירו את האחריות לטיפול בתשתיות אלו לחברת יובלי העמק".

כיום, רק חלק מיישובי המועצה וההרחבות ביישובים מקבלים שירות מחברת יובלי העמק ובמועצה מקווים כי הפיילוט החדש יביא להצטרפותם של עוד ישובים רבים בעמק לתהליך ולשדרוג ניכר של התשתיות הישנות הקיימות היום ביישובים. ורמוס, הוסיף וציין: "חברת יובלי העמק מעניקה שירותים מקוונים וחדשניים בתחום המים והביוב – מערכות קריאה מרחוק למדי מים, שקיפות ונתונים בזמן אמת בכל הנוגע לחשבונות צרכנים, מעקב וטיפול בתקלות און ליין ועוד. כל אלו מפחיתים משמעותית את בזבוז המים, משפרים ומייעלים את הטיפול בתקלות בשטח וכך ניתן לחסוך בהוצאות כספיות מיותרות. אנו קוראים ליישובי המועצה להצטרף אלינו ולהיכלל בתוכנית שידרוג ושיקום תשתיות המים והביוב ביישובים".