הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות: מס המעסיקים על עובדים זרים בחקלאות לא יועלה


החקלאים משלמים היום למדינה היטל בגובה 10% משכרו של כל עובד זר שהם מעסיקים. לקראת הגשת תקציב המדינה ביקשו באוצר להכפיל אותו לשיעור של 20%. משרד החקלאות מודיע היום כי הצליח לסכל את הכוונה והמס לא יעלה. יתרה מזאת, לדעת המשרד מדובר במס מיותר אשר יש לפעול לביטולו. התאחדות חקלאי ישראל: ''המשימה לא תסתיים עד שנבטל את מס המעסיקים לחלוטין''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-10-2014



עובדים זרים בחקלאות, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

"הצלחנו לסכל את ההחלטה האווילית של האוצר, ומס המעסיקים לעובדים זרים בחקלאות לא יעלה מ- 10% ל- 20%. יתרה מזאת, לדעת המשרד מדובר במס מיותר אשר יש לפעול לביטולו המלא. מס זה מעלה משמעותית את עלות ייצור המזון, וכתוצאה ישירה מביא לעלייה ביוקר המחייה". כך אמר היום יאיר שמיר, שר החקלאות ופיתוח הכפר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, רגע לפני הגשת תקציב המדינה, הוכנס תיקון נוסף לפיו יגדל היטל ההעסקה על עובדים זרים בחקלאות. כיום משלמים החקלאים היטל בגובה של 10% מעלות שכרו של עובד זר, ובמשרד האוצר ביקשו להכפיל אותו ל-20%. המהלך היה אמור להגדיל את הכנסות המדינה ב־110 מיליון שקלים ולעודד העסקת עובדים ישראלים. על פי התכנון, ההיטל היה אמור לגדול בכל הארץ מלבד באזורי ספר מרוחקים כמו הערבה, עוטף עזה, הבקעה והנגב.

כאמור, הודיע היום משרד החקלאות כי הצליח לסכל את הגזירה.  עוד נמסר ממשרד החקלאות כי במסגרת חיזוק חקלאי עוטף עזה בעקבות מבצע "צוק איתן", יזם לאחרונה המשרד הפחתה של מס המעסיקים לעובדים זרים בחקלאות במחצית מ- 10% ל- 5% למשך שלוש שנים. השינוי עבר בהחלטת ממשלה לפני ימים אחדים.

מהתאחדות האיכרים נמסר היום, כי לאחר שנשיא ההתאחדות דובי אמיתי, פנה לשר האוצר יאיר לפיד, בבקשה שלא להשית גזירת מס נוספת על המגזר החקלאי, התערב שר האוצר והסיר את העניין מסדר היום, כחלק ממדיניותו שלא להעלות מיסים במטרה לעודד צמיחה במשק. "אני מברך את שר האוצר על החלטתו והתערבותו למען המגזר החקלאי וההתיישבותי. מבחינתי המצב האידיאלי הינו ביטול או הפחתת המס הקיים היום, אך כעת יש לשמוח שקיימת הבנה בסיסית ואני סמוך ובטוח שבסוף כולם יבינו שמדובר במס שאינו ראוי ואינו צודק". אומר נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי.

בתגובה להחלטה, אמר היום מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל: "אני מברך את שר החקלאות יאיר שמיר ואת מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, שהיו נחושים אל מול משרד האוצר והורידו את הגזירה הזאת. העמידה הנחושה שלהם יחד עם הפעילות הפוליטית של כלל הארגונים החקלאיים הובילה להורדת העוולה. המשימה לא הסתיימה ולא תסתיים עד אשר נבטל את מס המעסיקים לחלוטין. המס בסך 10% שכיום החקלאים משלמים הינו גזלה מהחקלאים אשר לא קיימת בשום מקום אחר בעולם".