הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מרכז חקלאי העמק העניק מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בחקלאות


מרכז חקלאי העמק בשיתוף עם מינהל המחקר החקלאי - מרכז מחקר נוה יער, מקיימים מזה מספר שנים קרן מלגות שמטרתה לקדם את החקלאות במרחב העמקים, ע''י תמיכה בסטודנטים לתארים מתקדמים אשר תחום התמחותם חקלאות. בין הזוכים במלגה השנה, 3 סטודנטים מעמק יזרעאל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-12-2014



טקס הענקת המלגות, צילום באדיבות דוברות מועצה אזורית עמק יזרעאל

השבוע התקיים זו הפעם העשירית במרכז חקלאי העמק, טקס חלוקת מלגות לסטודנטים לתארים מתקדמים בחקלאות. הטקס נערך במעמד ראשי המועצות עמק יזרעאל, גליל תחתון, ומגידו במסגרת יום עיון בנושא חקלאות ברת קיימא, אשר עסק במגמות עתידיות בחקלאות בעולם. כמו כן ניתנה הרצאה בנושא חדשנות בחקלאות מדייקת שהעביר שי מיטל, מנכ"ל חברת אגם חקלאות מתקדמת הרי מגידו.

מרכז חקלאי העמק עם מינהל המחקר החקלאי - מרכז מחקר נוה יער, מקיימים מזה מספר שנים קרן מלגות שמטרתה לקדם את החקלאות במרחב העמקים, ע''י תמיכה בסטודנטים לתארים מתקדמים אשר תחום התמחותם חקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין הזוכים במלגות בסך 15,000 שקלים, 3 סטודנטים מצטיינים לתארים מתקדמים מעמק יזרעאל: דוד אורבך משדה אילן , המבצע עבודת מחקר בהפחתת נזקי פטריות בזיתים, זוהר בן שמחון מרמת השופט המבצע מחקר ללימוד המרכיבים הגנטיים והמולקולאריים שמעורבים ביצירת הצבע בפרי הרימון, ועידו עוז מתמרת, החוקר אפיון גנטי של מוטציה ייחודית במלון.

מנכ"ל מרכז חקלאי העמק משה בן שחר, שפתח את יום העיון אמר כי מטרת המלגות היא לעודד את בני העמק הלומדים לתארים מתקדמים בחקלאות וכי בשנים הבאות יעשה מאמץ להגדיל את מספר מקבלי המלגות. ד"ר זלמן הנקין, מנהל מרכז המחקר בנווה יער, ציין כי הקשר ההדוק עם החקלאים והחינוך לחקלאות חשוב מאוד במרכז המחקר, ובמרכז חקלאי העמק וייעשו מאמצים נוספים לחזק את הנושא. מנכ"ל מרכז חקלאי העמק, משה בן שחר (טושקו), אמר השבוע: "מחקריהם של הסטודנטים המצטיינים תורמים לא רק לחקלאות שלנו אלא גם לאיכות הסביבה וחשוב לנו לעודד את המחקרים הללו".

בטקס השתתפו תלמידי שכבת י"א ממגמת מדעים מבית הספר "עמקים תבור" במזרע, ובמרכז חקלאי העמק ציינו השבוע כי נוכחות התלמידים תרמה להצלחת הטקס ולדיונים שהתקיימו במסגרת יום העיון. ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, המשמש גם כיו"ר מרכז חקלאי העמק אמר: "חשוב לנו לשמר ולפתח את החקלאות שלנו בעמק, ולטפח דור המשך, התלמידים שיושבים כאן, הם העתיד שלנו ותפקידנו להעניק להם כלים ואפשרויות שיוכלו לבחור בחקלאות כעיסוק עתידי".

חברת מרכז חקלאי העמק הוקמה ע"י מפעלי העמק בשנת 1996 ונמצאת בבעלות מלאה של מפעלי העמק אגש"ח. החברה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות מגידו, ועמק-יזרעאל, מתוך מזכר הבנות שנחתם בין החברה והמועצות. החברה עוסקת בפיתוח החקלאות באזור, מו"פ אזורי, ייצוג ענפי במסגרת ועדות ענפיות, פיתוח משאבי מים, פיתוח מיזמים בתחום החקלאות, מנוף התיירות החקלאית, ועוד.