הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מינהלת ההשקעות במשרד הכלכלה תסייע במיגון מפעלים בעוטף עזה


במשך השנים מוגנו באזור בתי מגורים ומוסדות חינוך, אולם עובדי המפעלים נותרו ללא הגנה בשעות העבודה. היקף ההשקעה מוערך ב-18 מיליון שקלים, כאשר חלקה יוכר כעת על ידי המדינה, זאת בנוסף להגדלת ההשתתפות בהשקעה בבניית מבני תעשייה, הארכת התקופה שבה יכול מפעל לעמוד ביעדים שלו והקלות נוספות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-12-2014



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מינהלת ההשקעות במשרד הכלכלה תסייע בהשקעות להקמת מיגון לעובדים במפעלי התעשייה בעוטף עזה. זאת בנוסף להגדלת השתתפות המדינה בהשקעה בבניית מבני תעשייה, הארכת התקופה שבה יכול מפעל לעמוד ביעדים שלו והקלות נוספות.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית אודי אורנשטיין, מסר שהמפעלים בעוטף עזה יחד עם האיגוד, פועלים כבר שנים רבות במתן סיוע למיגון העובדים, עוד לפני מבצע עופרת יצוקה. אומנם לאורך השנים מוגנו באזור בתי מגורים ומוסדות חינוך, אולם עובדי המפעלים נותרו ללא הגנה בשעות העבודה. כעת יתאפשר למפעלים לבצע את ההשקעות הדרושות בכדי להבטיח יכולת עבודה רציפה גם במקרה של ירי ולחזק את תפקוד העורף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אופיר ליבשטיין מקיבוץ כפר עזה, שמרכז את הטיפול בקיבוצי עוטף עזה באיגוד התעשייה הקיבוצית, מסר שעל פי ההערכה המפעלים בעוטף עזה ישקיעו במיגון סכום של 18 מיליון שקלים, שחלקו יוכר כעת על ידי המדינה.

תוכניות ההשקעה החדשות במיגון ובפיתוח המפעלים הוצגו בכנס מיוחד שערך איגוד התעשייה הקיבוצית בישוב איבים בשער הנגב, בהשתתפות כחמישים מנהלי מפעלים מעוטף עזה, ראשי המועצות האזוריות אלון שוסטר וחיים ילין, ראש מינהלת מרכז ההשקעות נחום איצקוביץ', ומנהל מחוז הדרום במשרד הכלכלה בנימין סימן טוב. לכנס הגיע באופן יוצא דופן צוות רחב של אנשי מינהלת ההשקעות בכל הדרגים, אשר ישבו עם כל אחד ממנהלי המפעלים, בחנו את הצרכים והבקשות והציגו את מסלולי הסיוע.

בכנס השתתף יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא, שהודה לראשי מינהלת ההשקעות על המפגש החריג שמעיד על מחויבות רבה לסיוע למפעלים. ''בתקופת מלחמה רבים באים לבקר ומבטיחים הבטחות, אך בשוך הקרבות כולם חוזרים לשיגרה ולבירוקרטיה המייגעת. זהו מהלך נדיר שבו משרד ממשלתי שלם מגיע לשטח דוקא בתקופה של רגיעה יחסית כשיש גם יכולת לבצע מהלכים והשקעות. הקשר הישיר עם המפעלים מאפשר להם לוותר על ההזדקקות לגורמי תיווך שעלותם גבוהה וכך כל הכסף הממשלתי מגיע ליעדו''.