הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


EdenShield משלימה סבב גיוס בהיקף של מיליוני שקלים


החברה מפתחת חומרים ביולוגיים-אקולוגיים חדשניים להגנת הצומח, המופקים מצמחי ספר המדבר הישראלי וניתן להשתמש בהם לאורך כל עונת הגידול, אף סמוך למועד הקטיף. הטכנולוגיה הייחודית נותנת מענה שלא היה קיים עד היום ומעוררת עניין רב בארץ ובעולם ובנוסף, תורמת לשמירה על איכות הסביבה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-01-2015



צילום: יניב קיטרון, מנכ''ל ומייסד חברת EdenShield

עדן שילד (EdenShield), חברת פורטפוליו של החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק מקבוצת טרנדליינס, הודיעה השבוע על השלמת סבב גיוס בהיקף של כ-4 מיליון שקלים. זהו סבב הגיוס הראשון של החברה, המפתחת חומרים ביולוגיים חדשניים להגנת הצומח, בלתי רעילים וללא שיירות סביבתית את הגיוס הובילה חברת OurCrowd בשיתוף קרנות ממשרד המדען הראשי.

חברת EdenShield מפתחת חומרים ביולוגיים-אקולוגיים חדשניים, המופקים מצמחי ספר המדבר הישראלי, אשר יש בהם איכויות מרפא ומיועדים לטיפול במזיקים בגידולי חממות. החומרים נוסו על גידולים שונים והניבו תוצאות מרשימות – ירידה של למעלה מ-90% בנוכחות מזיקים שונים. מכיוון שאלו חומרים טבעיים ובלתי רעילים, הם אינם פוגעים באיכות הגידולים וניתן להשתמש בהם לאורך כל תקופת הגידול, גם קרוב למועד האסיף של היבולים ולקראת שיווקם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

שוק חומרי ההדברה לגידולי חממות מוערך בכ-2 מיליארד דולר בשנה ונרשמת בו עלייה שנתית מתמדת בשיעור של כ-5%. מרבית החומרים הקיימים כיום מבוססים על כימיקלים רעילים, המסוכנים ואסורים לשימוש קרוב לימי הקטיף וכן גורמים למזיקים לפתח עמידות בקצב מהיר מאוד. חלק מהחומרים המבוססים על הדברה ביולוגית, גם הם אינם נותנים מענה מלא, שכן שתקופת ההשפעה שלהם קצרה. בשונה מהחומרים הקיימים בשוק כיום, החומר הטבעי שפיתחה עדן שילד מספק הגנה אפקטיבית מפני מזיקים לאורך זמן.

ניתן להשתמש בחומרים בכמה אופנים: המוצר הראשון של החברה - NET מיועד לריסוס על גבי הרשתות בחממות. המוצר השני  - DIRECT מיועד לריסוס ישיר על צמחי פרחים, כגון ורדים וכן על קנביס רפואי. ההנחה היא שמנגנון הפעולה של החומרים מבוסס על הרחקה ארומאטית; לחומרים הפעילים ריח חזק המאפיל על ריח הגידול, וכך נמנעת הגישה של החרק המזיק אל הגידול. העובדה שהחומרים אינם גורמים להמתת החרקים מורידה את האפשרות לפיתוח עמידויות ויצירת מזיקים עמידים ותוקפניים יותר.

יניב קיטרון, מנכ"ל EdenShield: "אנו שמחים על השלמת סבב הגיוס המוצלח ומודים לחברת OurCrowd על התמיכה, שבזכותה נוכל להפוך את הטכנולוגיה למסחרית ולתת מענה לביקוש הרב מצד חקלאים ושותפים עסקיים פוטנציאליים. הכספים ישמשו להרחבת הפעילות, הקמת רשת הפצה וחיזוק החברה".

אלן זיבוטופסקי, OurCrowd: "אנו מרוצים מאוד מההשקעה בחברת EdenShield. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה נותנת מענה שלא היה קיים עד היום ומעוררת עניין רב בארץ ובעולם ובנוסף, תורמת לשמירה על איכות הסביבה."

חממת טרנדליינס אגטק, בבעלות קבוצת טרנדליינס, מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בתחומי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה. חממת טרנדליינס אגטק, שמה לה כיעד, להתניע את שוק השקעות הון סיכון בחברות הזנק בתחום החקלאי, והיא פועלת להגברת המודעות וההתעניינות בקרב יזמים ומשקיעים בארץ ובעולם.

OurCrowd הינה קרן הון סיכון בשיטת מימון המונים המיועדת למשקיעים שמעוניינים להשקיע בחברות ישראליות וגלובאליות אשר נמצאות בשלבים התחלתיים. הקרן מתמקדת בהשקעות בסבב גיוס ראשון (Round A). על-מנת להצטרף להשקעה בפלטפורמה, צריך לעמוד בקריטריונים של משקיע כשיר, הנקבעים על ידי הרשות לני"ע במדינת המוצא של המשקיע.