הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הושמד חצי טון בשר שהוברח משטחי הרשות לישראל


הבשר שהיה מיועד לנקודות ממכר ברחבי הארץ נתפס בכלי רכב בכביש המחצבות, זאת על סמך מידע מודיעיני שהגיע למפקחי יחידת הפיצו''ח במשרד החקלאות. הבשר הובל ללא אישורים וללא קירור. במשרד החקלאות מבקשים מהציבור לרכוש בשר במקומות מוכרים בלבד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-01-2015



הברחת בשר מהרשות הפלסטינית, צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מפקחי משרד החקלאות תפסו היום (ד') כחצי טון בשר בקר שהוברח משטחי הרשות הפלשתינאית, והיה מיועד לשיווק בנקודות ממכר בארץ. התפיסה התבצעה על סמך מידע מודיעיני מוקדם שהגיע ליחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד, על רכב פרטי שהוביל את הבשר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפקחים עצרו את הרכב החשוד שעשה את דרכו משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל בכביש 444 (כביש המחצבות) במרכז הארץ. בתוך הרכב נמצאו ארגזים עמוסים בחצי טון בשר בקר שהובל בניגוד לחוק, ללא אישורים, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת בשר.

שני החשודים שהיו ברכב נחקרו תחת אזהרה והודו במעשה. כנגד החשודים נפתחו הליכים משפטיים, והבשר הושמד.

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינאית עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.