הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נשלמת הקמת פרויקט רפת החלב הישראלית הגדולה בעולם


עלות הקמת הפרויקט בויאטנם כ-200 מיליון דולר והוא כולל מקבץ רפתות ומכוני חליבה. תפוקת החלב של הפרות ברפת מגיעה לכ-9300 ליטרים לשנה, הישג בקנה מידה עולמי במדינה עם מזג אויר טרופי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-02-2015



הרפת בויאטנם, צילום: חברת אפימילק - הרפת החכמה

הפרויקט הישראלי הגדול ביותר בתחום רפת החלב בעולם, מגיע השנה לסיומו בויאטנם עם השלמת הקמתן של מקבץ רפתות ענק ומכוני חליבה ואכלוסן של כ-15 אלף פרות חולבות. הפרויקט שתוכנן ובוצע על ידי א.ב. מתכננים בשיתוף עם אפימילק וגליל הנדסה, משתרע על שטח רחב של 800 אלף מ"ר ועלותו נאמדת בלמעלה מ-200 מיליון דולר.

''התכנון היה מאתגר במיוחד בשל ההיקפים הגדולים והיעדר תשתית קודמת בסדר גודל כזה בענף החלב בויאטנם. לשם השוואה, הפרויקט גדול פי 11 מהרפת הגדולה ביותר בישראל ושווה לכ-15% מענף החלב הישראלי'' אומר רונן פייגנבאום, שהוביל את הפרויקט בא.ב. מתכננים,.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הפרות הראשונות שהגיעו לרפת מניו זילנד הוזרעו בזירמה של פרים ישראלים ואירופאים להשבחת תכונותיהן ותנובת החלב שלהן. תפוקת החלב של הפרות ברפת הישראלית בויאטנם מגיעה לכ-9300 ליטר לשנה - הישג בקנה מידה עולמי במדינה עם מזג אויר טרופי. זאת בין השאר הודות להתקנת מערכות צינון להקלת החום. הפרויקט, שכולל גם מחלבה, מחולל מהפיכה של ממש בהרגלי צריכת החלב בויאטנם שאזרחיה לא היו מורגלים בשתיית חלב.

בפרויקט יושם הניסיון רב השנים של א.ב. מתכננים בתכנון רפתות ומכוני חליבה בישראל, סין, רומניה, רוסיה, דרום אפריקה, נמיביה ומדינות נוספות.