הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פיתוח חדש של מכון וולקני: אריזה אכילה לפירות וירקות


האריזה האישית לכל פרי או ירק, מגנה עליומפני זיהומים ופגיעות פיזיות וניתן גם לאכול אותה. המוצר החדש יפחית את הזיהום סביבתי שנגרם מריבוי עטיפות פלסטיק המושלכות לפח. הפיתוח יוצג במסגרת תערוכת אגריטך 2015 שתתקיים בחודש אפריל 2015 במרכז הירידים בתל אביב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-03-2015




''אריזה אכילה'' - פיתוח חדש של מכון וולקני, מנהל המחקר החקלאי הגדול בישראל, תוצג לקהל הרחב בתערוכת אגריטך 2015, שתיערך בחודש אפריל בתל אביב. האריזה האישית לכל פרי או ירק, תגן עליו מפני זיהומים חיצוניים ופגיעות פיזיות וגם ניתן יהיה לאכול אותה. המוצר החדש שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, הוא גם טעים, כך מבטיחים החוקרים, וגם יסייע בהפחת הזיהום הסביבתי שנגרם כתוצאה מריבוי עטיפות פלסטיק המושלכות לפח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"כיום נהוג, בעיקר בצפון אמריקה ואירופה, אבל זו תופעה שמתחילה לחדור גם לישראל, לארוז ירקות פירות באריזות אישיות", אומרת ד"ר ילנה פוברנוב, חוקרת במכון וולקני. "כל ירק או פרי מקבל אריזת פלסטיק מבודדת המגנה עליו מפני פגיעות חיצוניות, ומפני הידבקות מפירות וירקות אחרים, אם הם מרוכזים כולם יחד.

האריזה עצמה מיוצרת מסיבים תזונתיים, ולכן לא רק שאפשר לאכול אותה, היא גם מאוד בריאה. ''מדובר על תמיסה מימית שעשויה מסיבים על בסיס צלולוזה, שכל פרי או ירק יטבל בה והיא תיצור מעין שכבה דקה שתגן עליהם. יתרון נוסף, הינו האספקט הסביבתי; במקום אריזות פלסטיק, בהן משתמשים כיום, האריזה האכילה לא מזהמת את הסביבה". אומרת ד''ר פוברנוב.


ד"ר ילנה פוברנוב, חוקרת במכון וולקני ומפתחת המוצר, צילום: יונתן שריקי

תערוכת אגריטך 2015, מתערוכות הטכנולוגיה החקלאית המובילות והגדולות בעולם, תיערך בחודש אפריל במרכז הירידים בתל אביב. ייחודה של התערוכה הוא בהיקף הרחב של מבקרים ותחומים, והשם העולמי שקנתה לעצמה במרוצת השנים. התערוכה תשתרע על שטח כולל של מעל 14 אלף מ"ר ועל פי ההערכות צפויים לבקר באירוע מעל ל-35 אלף מבקרים, כשמתוכם מעל 8000 מבקרים מחו"ל.

גם השנה צפויות לקחת חלק במפגש הבינלאומי משלחות רשמיות, שרים וראשי מדינות. ישראל מהווה כיום מעצמה טכנולוגית-חקלאית המציעה פתרונות יצירתיים לכל העולם, כשטכנולוגיות שפותחו בישראל - מטפטפות ועד אפליקציות מתקדמות נמצאות בחזית המאבק הגלובאלי למיגור העוני והרעב.  אגריטך 2015, המאורגנת על ידי חברת כנס תערוכות ועמותת אגריטך, נערכת בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד החוץ, משרד הכלכלה, מכון היצוא, מתימו"פ, והתאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית.



אגריטך 2015 - התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיה חקלאית
28-30 באפריל 2015, מרכז הירידים, תל אביב
לפרטים נוספים : www.agritech.org.il