הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי הנגב הצפוני לא נכללים בתכנית הסיוע של משרד החקלאות


ראשי הרשויות שדות נגב, מרחבים ובני שמעון דורשים ממנכ''ל משרד החקלאות לכלול גם את חקלאי הנגב הצפוני בתכנית הסיוע שהתגבשה בעקבות המשבר ברוסיה. ''הופתענו לגלות כי בתכנית שהכין המשרד לא נכללו חקלאי הנגב הצפוני''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-04-2015



חקלאות בנגב הצפוני, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

ראשי הרשויות תמיר עידאן שדות נגב; שי חג׳ג׳ מרחבים; וסיגל מורן בני שמעון, שיגרו מכתב למ״מ מנכ״ל משרד החקלאות צביקה כהן, בו הם דורשים להכליל את חקלאי הנגב הצפוני  בתוכנית הסיוע שגיבש משרד החקלאות בעקבות המשבר הכלכלי ברוסיה שפגיעה קשה בייצוא הישראלי לחו''ל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

״אנו מבקשים לברך את משרד החקלאות על היוזמה והפעילות לטובת סיוע לחקלאים בעקבות משבר קריסת מטבע הרובל ברוסיה. עם זאת, הופתענו לגלות כי בתכנית הסיוע שהכין משרד החקלאות לא נכללו חקלאי הנגב הצפוני, בהם חקלאי המועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים ושדות נגב''.

חשוב לציין, כי חלק מהמגדלים במועצות אלה הם תושבי עוטף עזה או שדותיהם נמצאים בתחומי עוטף עזה ולפני פחות משנה הם התמודדו עם משבר חקלאי גדול בעקבות מבצע 'צוק איתן', וגם נושא הפיצויים מול מס רכוש לעניין זה טרם טופל. יתרה מכך, בישובים אלה ישנם חקלאים המגדלים תוצרת המשווקת כולה לשוק הרוסי ושחיקת מטבע הרובל פגעה קשות בהכנסותיהם, המדובר בחקלאים המגדלים סלרי, חסה אייסנברג, כרוב סיני, תפו"א וצנונית''.

עוד מציינים ראשי הרשויות במכתב, כי נושא זה הועלה גם בישיבה עם שר החקלאות לפני כחודש וחצי, והאחרון נתן הוראה לקחת עניין זה בחשבון בעת גיבוש התכנית, דבר אשר לא נעשה, וחבל.

''מיותר לציין כי לתוצרת חקלאית זו אין דרישה בשוק המקומי או בשוק במערב אירופה, בו התחרות עם ספרד גדולה ובלתי אפשרית. על כן, אנו דורשים לכלול גם את חקלאי הנגב הצפוני בתכנית הסיוע שהתגבשה בעקבות המשבר ברוסיה''.