הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית: לבטל לאלתר את מס המעסיקים


בפנייה משותפת לשרי האוצר והחקלאות, מציינים מזכ''לי התנועות: ''הנטל הכבד ביותר הרובץ היום על כלל חקלאי ישראל הינו מס המעסיקים ולאחרונה הצטרפו גם נקודות הזכוי שבוטלו לעובדים הזרים כך שחקלאי ישראל נאלצים לספוג זאת מכיסם. זאת למרות שבג''ץ הורה למדינה לבחון שנית החלטתה זו''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-06-2015



צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור ומזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי שלחו מכתב משותף לשר האוצר משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל בבקשה לבטל לאלתר את מס המעסיקים ולהשיב את נקודות הזכות לעובדים הזרים בחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במכתב ציינו השניים: "לא סוד הוא, שהחקלאות הישראלית נמצאת בקשיים רבים וכחלק מהטיפול הוקצו סכומי כסף משמעותיים לשיקום החקלאות בערבה. על כך תודה אך זוהי רק טיפה בים. הנטל הכבד ביותר הרובץ היום על כלל חקלאי ישראל הינו מס המעסיקים ולאחרונה הצטרפו גם נקודות הזכות שבוטלו לעובדים הזרים כך שחקלאי ישראל נאלצים לספוג זאת מכיסם. זאת למרות שבג"צ הורה למדינה לבחון שנית החלטתה לעניין נקודות הזכות".

כזכור, לפני שלושה חודשים מתח בג''צ ביקורת נוקבת על החלטת שר האוצר לשעבר יאיר לפיד לבטל את נקודות הזיכוי לעובדים זרים בתחום הבניין והחקלאות. לאחרונה הוציא המשרד תקנות לפיהן נקודות הזיכוי במס לעובדים זרים, למעט עובדים בסיעוד, יבוטלו החל משנת 2015. צעד זה עורר התנגדות בנציגי ענפי הבניין והחקלאות, שטוענים כי הדבר יביא לעלייה של מאות שקלים לעובד בחודש בהוצאות המעסיקים.

בפנייתם לשרים ציינו צור וברושי כי על שר האוצר ושר החקלאות להתערב באופן מידי לביטול מס המעסיקים והשבת נקודות הזכוי לעובדים הזרים לכלל חקלאי ישראל: "שר האוצר הקודם וסגנו הודו בטעויות שנעשו בנושא זה. התערבותכם לביטול מס המעסיקים והשבת נקודות הזיכוי לעובדים הזרים לכלל חקלאי ישראל היא צו השעה, כי אם לא כן, יעמדו משקים רבים ברחבי הארץ תחת סכנה מוחשית של חורבן, נטישה ובעקבות כך תחת סכנת השתלטות גורמים זרים על האדמות".

"כשרים הממונים, אנו מלאי תקווה שתפעלו בנחישות לביטול הגזירות והוצאת החקלאות ממשבר קשה ומתמשך. כמו כן השבת החקלאות הישראלית לעמדה בה תוכל להתמודד בהגינות בשווקים בחו"ל ובסופו של יום יתגלגלו הוצאות הייצור הנחסכות לרווחת הצרכן. את נטל המס המיותר הזה על החקלאות יש להסיר מיד וחשוב לתקן את המעוות ויפה שעה אחת קודם".