הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאות משקים חקלאיים נפגעו מגל החום החריג


גל החום הקיצוני גרם עד כה לנזקים הנאמדים במיליוני שקלים. בחדר המצב של קנט התקבלו ביממה האחרונה בלבד 250 דיווחים על נזקים. היקף הנזק הסופי יתברר בהמשך, מאחר וישנם גידולים שאת הפגיעה בהם ניתן לראות רק לאחר מספר ימים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  03-08-2015


נזקי החום במלונים, צילום: קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות
נזקי החום במלונים, צילום: קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות

גל החום הכבד הפוקד את ישראל בימים האחרונים גורם לנזקים גדולים לחקלאות. בחברת קנט -  הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, התקבלו ביממה האחרונה בלבד למעלה מ-250 הודעות של חקלאים על נזקים. בקנט מעריכים כי בשל אופיים של הנזקים הנגרמים מחום, היקף הפניות צפוי לגדול משמעותית בימים הקרובים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בחדר המצב של החברה התקבלו בין השאר הודעות על תמותת תרנגולי הודו, פטם ומטילות בעיקר בצפון הארץ באזורים בהם הטמפרטורות טיפסו למעל 40 מעלות. הודעות רבות התקבלו גם על נזקים בענף הירקות - בעיקר גידולי מקשה בשטח פתוח כגון אבטיחים ומלונים. מדובר במאות רבות של דונמים שנפגעו מהחום הכבד שגרם להתייבשות ולכוויות באבטיחים ובמלונים. נזקים נגרמו גם למטעי הפירות כמו תפוחי עץ, נקטרינות ועוד בעיקר בגליל העליון. בקנט מציינים כי בשלב זה מרבית פירות הקיץ כבר נקטפו, כך שנמנע נזק גדול יותר.

לאור ניסיון העבר, ההערכה היא כי בימים הקרובים יחלו להגיע דיווחים נוספים על נזקים באזור דרום הארץ, באזורים בהם מגדלים לרוב ירקות כמו עגבניות, פלפל, כרוב וחצילים - אשר את הנזקים בהם ניתן לראות רק לאחר מספר ימים

על פי הערכות ראשוניות מדובר בנזקים הנאמדים במיליוני שקלים, אולם היקף הנזק הסופי יתברר סופית בהמשך.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ– 15,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.