הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחאת החקלאים עולה שלב: הפגנות מחר בכל הארץ


בפעם השלישית החודש, מאות חקלאים יפגינו מחר ב-24 צמתים ברחבי הארץ, זאת במחאה על כוונת משרד האוצר לכלול את הסעיפים החקלאיים בחוק ההסדרים. ''מאות משפחות ואלפי חקלאים יסגרו את המשקים שלהם וימצאו עצמם מובטלים וללא כל פרנסה, בעיקר בפריפריה ובגבול הצפון - זאת מבלי שהצרכן ירוויח דבר''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-08-2015



הפגנת החקלאים בתחילת החודש, צילום: באדיבות דוברת מועצה אזורית מגידו

מאות חקלאים יפגינו מחר (ה') בשעה 8:00 בבוקר ב-24 צמתים ברחבי המדינה, בו זמנית. ההפגנה מתקיימת במחאה על כוונת משרד האוצר לכלול את הסעיפים החקלאיים בענפי הצאן והפטם בחוק ההסדרים. הפגנה זו באה לאחר שתי הפגנות שהתקיימו החודש - האחרונה מול משרד החקלאות והקודמת לה בארבעה צמתים ברחבי הארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בשעות האחרונות נתלו בכניסה למאות מושבים וקיבוצים ברחבי המדינה פלריגים ומדבקות – "הממשלה הורסת את החקלאות", "חקלמות – חקלאות או למות" , "חקלאות אינה סעיף תקציבי" "חקלאות – ביטחון המזון שלי" ועוד.

''מאות משפחות ואלפי חקלאים יסגרו את משקיהם החקלאיים וימצאו עצמם מובטלים וללא כל פרנסה, בעיקר בפריפריה ובגבול הצפון זאת מבלי שהצרכן ירוויח משהו'' אומרים בהתאחדות החקלאים ומוסיפים כי המשרד לא פעל להכניס לחוק ההסדרים גם את הסעיפים הקשורים לעובדים הזרים - ביטול מס המעסיקים, הפחתת עלויות החקלאי המעסיק עובדים זרים בגין מגורים והחזרת נקודות הזיכוי לעוסקים בחקלאות, כפי שהובטח לעשות. כמו כן דורשים החקלאים לטפל בפערי התיווך הגבוהים הפוגעים בחקלאים, זאת במסגרת קידום החוק שמסדיר את הנושא. 
  
הצמתים בהם תתקיים ההפגנה מחר:

צפון:
הראה (ליד חדרה)
כברי
עכו
עברון
צמח
מחולה
יגור
אלונים
נהלל
מגידו
תל עדשים
כפר תבור
תל יוסף

דרום:
סילבר
צוחר
טללים
עלומים
עידן
חצבה
עין יהב
צופר
פארן
ביטחה
יוטבתה

לקריאת המסמך - מאבק החקלאים – חוק ההסדרים ותקציב המדינה