הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לקראת ראש השנה: עלייה של 40% בתרומת חקלאים למשפחות נתמכות


הנתונים שמפרסם ארגון לקט ישראל, מצטרפים להודעת מועצת הצמחים לפיה היא צפויה לתרום השנה כ-15 אלף טון של עודפי ירקות ופירות לטובת אוכלוסיות נתמכות, במקום להעבירם להשמדה. בחודש האחרון חולקו 1,691,000 ק''ג של תוצרת חקלאית לעמותות וארגוני הסיוע בהשוואה ל-620,000 ק''ג בתקופה המקבילה אשתקד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-09-2015



קטיף מתנדבים בנהלל, צילום: ענת שלו - באדיבות ארגון לקט ישראל

מתחילת חודש אוגוסט 2015 חלה עלייה של כ +36% בתרומת עודפי מזון מחקלאות, ירקות ופירות, לקראת ראש השנה תשע"ו. סה"כ נאספו וחולקו בחודש האחרון 1,691,000 ק"ג של תוצרת חקלאית לעמותות וארגוני הסיוע ברחבי הארץ בהשוואה ל-620,000 ק"ג בתקופה המקבילה אשתקד. כך נמסר מארגון לקט ישראל.

75% מתוצרי עודפי החקלאות שנאספו ונתרמו ללקט ישראל על ידי חקלאים מרחבי הארץ הם ירקות "בסיסיים"- בצל, גזר, מלפפון, עגבנייה ותפוחי אדמה, ו 25% מהתוצרים הם של פירות וירקות בהם: אפרסק, בטטה, חציל, לימון, נקטרינה, ענבים, פלפל, קישוא, שום, תפוז ותפוח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון 'לקט ישראל' בירך על ההירתמות העצומה של החקלאים בהעברת עודפי מזון לקראת החג. ''נתונים אלו שאנו מפרסמים ערב ראש השנה, מצטרפים להודעה המשמחת שהוציאה לאחרונה מועצת הצמחים לפיה היא צפויה לתרום בשנה הקרובה כ-15 אלף טון של עודפי ירקות ופירות מחקלאות לטובת אוכלוסיות נתמכות, במקום להעבירן להשמדה''.

לרגל ראש השנה מוציא הארגון נתונים חיוביים נוספים מהם עולה כי גם בתחום איסוף עודפי המזון מבתי מלון אילת, ניתן לראות עלייה מתמדת בכמויות עודפי הארוחות החמות הנתרמות מאז פתיחת הפרויקט לפני כשנה וחצי. רשת בתי המלון הראשונה שהצטרפה לפרויקט היא רשת מלונות פתאל, וזאת על אף שמדובר בפרויקט לוגיסטי מורכב. במאי השנה הצטרפה גם רשת ישרוטל ובשבועות האחרונים רשת מלונות דן.

בשנה החולפת גם שיתוף הפעולה עם צה"ל התרחב, כאשר לקט ישראל המשיך להגדיל את היקפי הצלת המזון המבושל מבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. רק במהלך חודשי הקיץ, הצטרפו 8 בסיסי צה"ל נוספים לפרויקט.

"עם זאת, העבודה עודנה מרובה" מציין כרוך. "לקט ישראל הוא ארגון הגג היחידי בארץ שכל עיסוקו הוא בהצלת עודפי מזון. כדי להרחיב ולהגדיל את כמות המזון המוצל נדרש מערך לוגיסטי גדול מאוד. הארגון הגיע למיצוי כמעט מוחלט של היכולות הלוגיסטיות שלו בהתאם לתקציב המצוי בידו, אשר כולו מגיע מתרומות. המדינה, במקום להשקיע בכרטיסים מגנטיים לרכישת מזון ובהקצאת משאבים כספיים לתמיכות שמטרתן, בין השאר, רכישת מזון, צריכה להשקיע בתשתיות של איסוף והצלת מזון וכך עבור אותו סכום של השקעה תספק יותר מזון ליותר נזקקים. על פי נתוני לקט ישראל, בערכים קמעונאיים על כל 1 ₪ שמושקע מצילים מזון בערך של כ-5 ₪ בממוצע".