הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


היקף נזקי מזג האוויר לחקלאות בתוך שבוע - למעלה מ-50 מיליון ₪


משעות הבוקר (ד') התקבלו בחדר המצב של חברת הביטוח קנט עשרות דיווחים על נזקים לגידולים חקלאיים ברחבי הארץ. עיקר הנזקים - בגידולי ירקות בשטח פתוח, באבוקדו ובמטעי תפוחים. עד כה, אלפי דונמים נפגעו מהסופה שפקדה את ישראל בשבוע שעבר ומהרוחות העזות ביממה האחרונה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-11-2015



נזקי הסופה במטעי תפוחים בצפון הארץ, צילום: חברת קנט

מזג האוויר ממשיך להכות בחקלאות: מקנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות נמסר כי משעות הבוקר התקבלו בחדר המצב של החברה עשרות דיווחים על נזקים לגידולים מכל הארץ. עיקר הדיווחים הם על נזקי הסופה, בעיקר בצפון הארץ  - בגידולי ירקות בשטח פתוח באבוקדו ובתפוחים מאוחרים.

מקנט נמסר כי הנזק לחקלאות בשבוע האחרון בלבד, ובכלל זה הנזקים ביממה האחרונה ונזקי הסערה והברד בשבוע שעבר, נאמד בשלב זה בלמעלה מ-50 מליון ₪. עד כה, אלפי דונמים של גידולים נפגעו  עקב הסופה שפקדה את ישראל בשבוע שעבר והרוחות העזות ביממה האחרונה.  היקף הנזקים הסופי יקבע בהמשך.


נזקי הסופה במטעי תפוחים בצפון הארץ, צילום: חברת קנט

כזכור, בעקבות מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר, הגשמים העזים והברד, התקבלו בחברה מאות דיווחים על נזקים, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, בעיקר  מהרוחות העזות שגרמו לנשירת פרי מהעצים, לקריסת בתי צמיחה, לנזקי גשם בכותנה ובבוטנים ולפגיעות של ברד בגידולים.  מנתוני קנט עולה כי כ-50% מהפגיעות נרשמו בגידולי הירקות השונים, בעיקר בשטחים פתוחים: תירס, מלפפונים, עגבניות, ירקות לתעשייה, כרוב וכרובית, ברוקולי, חציל, בטטות ועוד.


נזקי הסופה בגידולי עגבניות, צילום: חברת קנט