הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים מחדשים את המאבק: עולים עם טרקטורים לירושלים


ביום שני בשבוע הבא יעלו החקלאים לירושלים להפגנה גדולה במסגרת המאבק להצלת החקלאות הישראלית. עצרת המחאה תתקיים בגן הוורדים מול משכן הכנסת. ''ההרס המתמשך של החקלאות נגרם בשל ההפקרה הפושעת ע''י ממשלות ישראל'' אומרים במטה המאבק של התאחדות האיכרים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-11-2015



הפגנת החקלאים השנה, צילום ארכיון: יעל ברניר - דוברת מועצת מגידו

מטה המאבק של התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל מחדש את המאבק להצלת החקלאות הישראלית. ביום שני 9.11.2015 יעלו החקלאים לירושלים להפגנה גדולה, שתצא בשעה 10:00 ממחנה עופר בדרכה למשכן הכנסת בירושלים. עצרת המחאה תתחיל בשעה 12:00 בגן הוורדים מול הכנסת.

''ההרס המתמשך של החקלאות נגרם בשל הפקרתנו הפושעת ע"י ממשלות ישראל'' אומרים בהתאחדות האיכרים. ''הממשלה ממשיכה בהליכי אישור תקציב המדינה ואתו שלל הגזרות על ענף החקלאות. אנו  קוראים לחקלאי ישראל לצאת לרחובות ולהילחם על הבית ולא לוותר על זכויותינו הבסיסיות'' לפרטים מלאים על ההפגנה לחצו כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''שר האוצר לא באמת מבין את צרכינו, כי אם את צרכיו הפיסקליים, החברתיים והפוליטיים בלבד'' אומרים בהתאחדות האיכרים. ''ההוכחה לכך היא שר האוצר יכול היה לבטל נקודות הזיכוי במחי יד ולא עשה כן. בנוסף לכל זאת, לאחרונה, כאילו על מנת לוודא הריגה החליטו שרי האוצר והחקלאות, כחלון ואריאל, לייבא עגבניות מחו"ל בכלל וטורקיה בפרט ולהוסיף חטא על פשע, הבטיחו סבסוד הסחורה. נוצר מצב הנמצא במקום נוח בין אבסורד לביזיון, שממשלת ישראל נותנת רשת ביטחון לענף החקלאות של ארדואן במקום לחקלאים הנמצאים בגבולות, בעומק השטח, בחום ובקור, במלחמה ותחת מטחי טילים. היה נכון אילו שרי החקלאות והאוצר, היו מתאמצים קצת יותר ומביאים לביטול המיסים המיותרים המושתים על העבודה החקלאית, על מחירי הייצור ופיקוח על פערי התיווך המטורפים.''

עובדות
• מס המעסיקים לא ירד! מס זה נאמד בתקציב המדינה על סכום של 150,000,000 ₪. עד שבתקציב המדינה לא יתוקצבו כספים אלו ממקום שהוא לא גב החקלאים מדובר על מס שפתיים של פוליטיקאים ולא יותר מכך.
• האוצר מוריד את התמיכה בקנ"ט מ 35% ל- 25% ב 2016 ובשל כך, תועלה הפרמיה של החקלאים בביטוח קרן נזקי טבע, לסכומים העולים אלפי מונים מהתשלום כיום.
• מחיר המים השפירים, יועלה ב 18אג' בינואר 2016 ויגיע בשער המשק לעלות של 2.54 ₪ ומחיר המטרה יגיע 2.88 בפתח המשק ,ולחקלאי מעל 3.00 .
• משרד האוצר ומשרד הכלכלה סיכמו כבר בעבר על עדכון הסכום המותר בניכוי על עובדים זרים ל754 ₪ (כאשר הסכום הריאלי נאמד על 1056 ₪). אנו שואלים מדוע לאפשר את מכירתנו בזול (530 ₪) לאחר סיכום זה? למה לא להילחם על המגיע לנו ביושר? (הגם שגם שינוי זה דורש שינוי חקיקה ולכן עד שלא נעשה כזה גם הוא לא יותר ממס שפתיים של פוליטיקאים).
• האם בדלת האחורית עוד זמן מה נידרש להפקיד פיקדון של 500 ₪ .
• בכוחו של שר האוצר להחזיר את נקודות הזיכוי לעובדים זרים ללא כל שינוי חקיקה או תקציב באופן מיידי. הוא לא עושה כך, מדוע?.
• האיום בפגיעה במגדלי הפטם מונח עדין בחוק ההסדרים ( מתחילים בפטם ,עוברים לביצים ומיד לביטול חוק הגליל)
• ובדקות האחרונות קיצוץ של כ-60% בתקציב המו"פ.
אנשי מטה מאבק החקלאים והאיכרים פעלו ופועלים במשך חודשים ימים כלילות בשטח כדי להביא לכך שמטרות המאבק אכן יושגו:
מטרות המאבק
• הקמה מידית של ועדה ממלכתית בהחלטת ממשלה (כל החלטה אחרת תהיה וועדה חסרת סמכות כדי למשוך זמן למסמוס המאבק עד להעברת תקציב 2015), לתכנית לאומית להצלת החקלאות.
• חברי הועדה יורכבו מנציגי משרד החקלאות, האוצר, הכלכלה ונציגי החקלאים.
• הועדה תידרש להגיש את מסקנותיה והמלצותיה, תוך 90 יום (ולא חצי שנה) מאישור הממשלה להקמתה.
• הועדה תידון בין היתר בנושאים הבאים:
o השוואת התמיכה בחקלאי ישראל, לתמיכה בחקלאים במדינות ה- OECD שישראל מתגאה בחברותה בו (על מנת לאפשר לחקלאי ישראל להתמודד בייצוא מול חקלאי אירופה).
o הצעת חוק ממשלתית לצמצום פערי התיווך, פירוק הריכוזיות והמונופולים המוסווים.
o הורדת מחיר המים לעלות ההפקה בלבד.
o ביטול כל המיסים והאגרות לעובדים זרים.
o בניית שוק סיטונאי חדש.
o הארכת חוק הגליל ב- 10 שנים נוספות עד שנת 2027 (ביטול חוק הגליל יחסל את החקלאים ואת ההתיישבות בגליל ובגבולה הצפוני של הארץ).
o הוצאת הפטם מידית מחוק ההסדרים לתקציב 2015-2016.

התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל, תמשיך ותפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל חקלאי ישראל ומטה המאבק, להשגת מטרות אלו, שכן זה הזמן לדאוג לחקלאי ולא לעסקנים העושקים את החקלאות והצרכנים.