הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה בישראל – תחרות שמן זית משפחתי FamilyOlive


מעל 50 שמני זית ממשקים משפחתיים ברחבי הארץ יתמודדו בתחרות הראשונה מסוגה בארץ בקטגוריות של שמן הזית הטוב ביותר. את התחרות יזם ערן גלילי, יצרן שמן זית בוטיק. הענקת הפרסים בכנס שיתקיים בשבוע הבא בבית לחם הגלילית, והוא פתוח לקהל בהרשמה מראש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-03-2016




תחרות שמן הזית המקצועית FamilyOlive המיועדת למגדלים קטנים בעלי היקף ייצור של עד 10 טון בעונה, שמה את יצרני הבוטיק על מפת שמני האיכות בישראל.

יוזם התחרות הוא ערן גלילי, יצרן שמן זית בוטיק, טועם מוסמך ושופט בתחרויות שמן זית בינלאומיות, ובעלים של בית בד אקולוגי במושב בית לחם הגלילית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גלילי רתם לפרוייקט את ענף הזית במועצת הצמחים לאירוח התחרות ואת אהוד סורייאנו בכיר הטועמים בארץ לניהול המקצועי של השיפוט.

מעל 50 שמנים ממשקים משפחתיים ברחבי הארץ הוגשו יתמודדו בקטגוריות של השמן הטוב ביותר בתחרות, השמן הטוב ביותר מכל זן, הבלנד הטוב ביותר, ופרס נוסף וחדשני: חביב הילדים, שייבחר ע"י פאנל שופטים צעירים ממשפחות המתחרים. השופטים הצעירים יקבלו הדרכה מקצועית ממארגני התחרות ויערכו טעימה עיוורת של השמנים המתחרים ע"מ לאתר את השמנים האהובים ביותר על החיך הצעיר.

כנס הענקת הפרסים יתקיים ביום חמישי 17/3/16 בין השעות 16:00-19:30 בבית העם בבית לחם הגלילית - מבנה טמפלרי עתיק ומרשים. בכנס יועמדו לתצוגה ולטעימה כל השמנים המשתתפים בתחרות ויערכו הרצאות של מיטב המומחים בתחומי שיווק במגזר הכפרי ותיירות חקלאית.

ההשתתפות בכנס פתוחה לקהל ללא תשלום אך נדרשת הרשמה מראש בקישור כאן

ענף הזית הישראלי ספג השבוע מכה קשה עם הגדלת מכסות היבוא לשמן זית פטור ממכס ע''י משרדי האוצר. בהיעדר סבסוד ישיר לחקלאים מחד, ותקן קפדני ליבוא שמן מאידך, הצרכן צפוי לקבל עוד ועוד שמן מיובא נחות תחת תוית "כתית מעולה מיוצר בישראל", בעוד שמגדלים רבים לא ישרדו את תחרות המחירים ויפשטו רגל.

שמן הזית הוא ערש התרבות הים תיכונית וייצורו החל ממש כאן בארץ ישראל לפני 7000 שנים. זהו נכס לאומי היסטורי שיש להתגאות בו. הכנס הוא הזדמנות מצוינת לפגוש את המגדלים פנים מול פנים. כאן לא תמצאו אותם מפגינים מול הכנסת אלא פשוט עומדים מאחורי השמן המופלא שהם מפיקים מכל הלב והנשמה.