הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מו''פ חקלאי מרכז יוצא לדרך


יחידת מחקר ופיתוח (מו''פ) תוקם לראשונה באזור המרכז, ביוזמה ובהובלת מועצת עמק חפר ובשיתוף המועצות האזוריות מנשה, לב השרון, חוף הכרמל וג'ת. השקתו מתוכננת בכנס אחיטוב לחקלאות שיתקיים החודש. המרכז יפעל בשיתוף פעולה עם חקלאי האזור, מפעלים, מוסדות מחקר חקלאיים ושרות ההדרכה של משרד החקלאות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-11-2016



חקלאות בשרון, צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

לראשונה בישראל - מרכז מחקר ופיתוח חקלאי באזור המרכז: מועצת עמק חפר מקימה בימים אלו בשיתוף עם המועצות האזוריות מנשה, לב השרון, חוף כרמל ומועצת ג'ת מרכז יחידת מחקר ופיתוח (מו''פ) של יצור חקלאי באזור המרכז.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הקמת המו''פ מתוכננת ביוזמתה ובהובלתה של מועצה אזורית עמק חפר, לבקשת חקלאים מהשטח שהעלו רעיונות להקמתו ולאחר למידה ובדיקות מקיפות שבוצעו בשטח. היוזמה הגיעה מתוך ההבנה שיש להקים מרכז פיתוח שיבחן ויחקור את הגידולים החקלאיים ושיטות גידול, שימור מים וקרקע והגנת הצומח - תחומים חשובים שייסעו לחקלאות באזור לצעוד קדימה ויעודדו אנשים צעירים להכנס לתחום.

הקמת המו''פ תושק לראשונה בכנס אחיטוב לחקלאות שיתקיים החודש, בזכות שיתוף הפעולה של המועצות השכנות למועצת עמק חפר וכן עם מחוז מרכז במשרד החקלאות. 

"החלטנו ליזום את הכנס על מנת לתת לחקלאים מענה לצרכיהם ולתת במה מכובדת לנושאים חקלאים שיעלו על סדר היום הציבורי'' אומר סגן ראש המועצה האזורית עמק חפר אלדד שלם: . ''בהזדמנות זו נשיק את מו"פ מרכז בצורה חגיגית ובעתיד גם יוצגו המחקרים והתוצרים שלו".

מו"פ מרכז הנו מו"פ אזורי פריפריאלי שיפעל בשיתוף פעולה מלא עם חקלאי האזור, מפעלים יצרניים, שה"מ, מוסדות מחקר חקלאיים ובראשם מכון וולקני - מנהל המחקר החקלאי.  מעבר לכך שותפים למהלך גם אגודת המים של מנשה, עמק חפר וחוף הכרמל והמפעלים האזוריים. בימים אלו מתנהל גם משא ומתן עם חברות עסקיות שרוצות לקחת בו חלק.


מימין חזי דניאל ממושב אחיטוב ואלעד שלם סגן מועצת עמק חפר

חזי דניאל חקלאי וותיק באחיטוב ויו"ר אגודה שיתופית: "מטרת הכנס הנה לחשוף בפני המשתתפים, חידושים ופיתוחים מתחום החקלאות לרגל השקת מו"פ מרכז והוא מהווה המשך למסורת הימים הפתוחים לחקלאות שאנו מקיימים מזה יותר מעשור עם כוונה להמשיך ולהפוך גם את הכנס למסורת. אנחנו חקלאות של מרכז הארץ ולפעמים ישנה הרגשה שחקלאות במרכז באה על חשבון שטחים יקרים ונדל"ן , כאשר למעשה החקלאות מהווה את השטח הירוק החיוני כל כך למרכז".

אירוע השקת מו"פ מרכז יתקיים במהלך כנס "אחיטוב לחקלאות" ב- 23.11.16, בין השעות 8:00-15:30 במושב אחיטוב בעמק חפר.

לאירוע הוזמנו ראשי הארגונים החקלאיים, בכירים בענף החקלאות, חקלאים, ראשי המועצות האזוריות, משווקי תוצרת חקלאית, סגן ונציג ממנהל מחוז מרכז של משרד החקלאות, יצואנים, אנשי תקשורת ועוד. דיוני הכנס יוקדשו לאתגרים הגדולים העומדים כיום בפני ענף החקלאות עם פתיחת שנת 2017 כדוגמת: עובדים זרים – ככה אי אפשר להמשיך ? ,תנאי סחר- רשתות השיווקVs החקלאים, למה יקר לחיות במדינה שלנו ?, -יבוא תוצרת חקלאית- מתי עוברים את הגבול ?, חקלאות ישראלית – פיתוח וחדשנות ועוד.

ההרשמה לכנס חינם בקישור כאן