הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוגדלה מכסת היבוא הפטורה ממכס למלפפונים לתעשייה


משרד החקלאות פתח מכסת יבוא מוגבלת פטורה ממכס למלפפונים המיועדים לתעשיית המלפפונים החמוצים של 1,000 טון לשנה בנוסף על 4,000 טון שאושרו בתחילת השנה. תוספת המכסה נועדה להשלמת הביקוש המקומי לזני מלפפונים המיועדים לתעשייה, בשל העובדה כי רובם אינם מגודלים על ידי חקלאים ישראלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  10-05-2017



צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

משרד החקלאות פתח מכסת יבוא נוספת מוגבלת פטורה ממכס למלפפונים המיועדים לתעשיית המלפפונים החמוצים. בשל העובדה כי רובם המוחלט של המלפפונים לתעשייה אינם מגודלים על ידי חקלאים ישראלים,תוספת המכסות נועדה להשלמת הביקוש המקומי לזני מלפפונים המיודעים לתעשייה ואינם נצרכים כמלפפונים טריים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בישראל נצרכים מדי שנה כ-30,000 טון מלפפונים חמוצים. למעט כמות זעירה של מאות טונות, רובם מוחלט של המלפפונים לתעשייה זו איננו מגודל על ידי חקלאים ישראלים. זני המלפפונים המגודלים לתעשייה אינם מלפפונים המופנים לצריכה ביתית, ואינם נמצאים בשווקים וברשתות השיווק.

בתחילת שנת 2017 נפתחה מכסה שנתית של 4,000 טון מלפפונים משומרים לתעשייה, המחולקת למפעלים על ידי משרד הכלכלה. אולם עתה התעורר צורך להשלמה למכסה זאת, ולאחר התייעצות עם ארגוני המגדלים ומשרד הכלכלה, החליט משרד החקלאות על פתיחת מכסה נוספת של 1,000 טון מלפפונים טריים שייעודם לתעשייה בלבד (לא זנים למאכל).