הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הדגים פוצו בכ-10 מיליון ₪ בשנה החולפת


מרבית הנזקים נגרמו כתוצאה ממחלות, חוסר חמצן וירידת טמפרטורת המים. בחברת קנט אומרים כי נתון זה ממחיש את הסיכונים והחשיפה של הענף לנזקים ואת החשיבות שיש לביטוח בשמירה על המגדלים. מנכ''ל ארגון מגדלי הדגים: ''על המדינה להרחיב את השתתפותה בקרן כמקובל במדינות המפותחות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-05-2017



מדגה אפיקים בעמק הירדן, צילום: אסף סולומון - באדיבות ארגון מגדלי הדגים

קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, שילמה למגדלי הדגים כ-10 מיליון ₪ פיצויים על נזקים שנגרמו להם בשנה החולפת. כך עולה מבדיקה שנערכה בחברה לקראת חידוש ביטוח ענף המדגה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מרבית הנזקים נגרמו כתוצאה ממחלות, חוסר חמצן וירידת טמפרטורת המים. בקנט אומרים כי נתון זה ממחיש את הסיכונים והחשיפה של הענף לנזקים ואת החשיבות שיש לביטוח בשמירה על המגדלים מפני נזקים.

במסגרת חידוש הביטוח, הנערך בשיתוף ארגון מגדלי הדגים והמתבצע ישירות בקנט, הוכנסו השנה עדכונים ושינויים ובכללם: בריכות אינטנסיביות המשמשות לגידול של מספר מחזורים בשנה יבוטחו לפי המלאי העומד המירבי, הביטוח לדגים יתאפשר רק באכלוס דגיגים במשקל 6.0 גרם ומעלה, עודכנו העומסים המירביים במחסנים, עודכנה הגדרת מונוקולטורה ל-85% ממשקל הדגים בבריכה (במקום 80%) וסכום הפיצוי במקרה של שיווק הצלה שיאושר מראש על ידי מעריך קנט יהיה קבוע ויעמוד על 2,000 ₪ לטון.

יצויין כי גם השנה יוכלו המגדלים לבחור, עבור כל גידול, שלוש רמות ביטוח המאפשרות להגדיל את סכום הפיצוי במקרה נזק.

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: "הנתונים הללו ממחישים באופן ברור את רמת הסיכון אליה חשוף הענף, המתמודד בשנה האחרונה גם עם הסרת המכס על יבוא הדגים ופתיחת השוק הישראלי לתחרות בתנאים בלתי הוגנים''.

''קנט ממלאת תפקיד חשוב ביותר בביטחון שהיא מספקת לחקלאים ולחקלאות בישראל, הנאבקים מדי יום על קיומם ועל עתידם'' מוסיף שריר. ''אין לי ספק שעל המדינה להרחיב את השתתפותה בקרן, כמסגרת ראויה ביותר לתמיכה ישירה בחקלאות, כמקובל במדינות המפותחות ובאיחוד האירופי".