הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש ממשלת הודו ערך סיור חקלאי בישראל


ראש הממשלה ההודי נרדנה מודי, הגיע היום לביקור היסטורי בישראל והשתתף בסיור בחווה חקלאית, שם הוצגו בפניו טכנולוגיות ופיתוחים ישראלים בתחום החקלאות. שר החקלאות אורי אריאל: ''מצפים לעבוד יחד לטובת שני העמים ולהגיע לשיאים חדשים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-07-2017



ראש ממשלת הודו נרדנה מודי בסיור ב'חוות דנציגר', צילום: יוסי אלוני - באדיבות משרד החקלאות

ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו נרדנה מודי בישראל, נפתח היום (ג') בסיור חקלאי ב"חוות דנצינגר" בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החקלאות אורי אריאל וחוקרי מכון וולקני שהציגו בפני ראש הממשלה מספר פיתוחים וטכנולוגיות ישראליות בתחום החקלאות והמים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הביקור הראשוני בנושא החקלאי מבטא היטב את שיתוף הפעולה הקיים היום בין ישראל להודו בתחום ומדגיש כי אחד הנושאים שעומדים במרכז ביקורו של ראש ממשלת הודו הוא החקלאות והטכנולוגיות החקלאיות שלישראל יש בהן יתרון משמעותי.

יצוין, כי שר החקלאות אריאל ואנשי המשרד בישראל, יחד עם מקביליהם בהודו, מקדמים בתקופה האחרונה תכנית משותפת לשדרוג שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, מתוך כוונה למקסם את היכולות הישראליות בחקלאות ההודית. עיקר הדגש ניתן בהטמעת טכנולוגיות ישראליות בחקלאות ההודית לאיתור ותזמון בשלות התוצרת החקלאית, הגדלת היבול והתוצרת החקלאית במשקים משפחתיים המאפיינים את החקלאות בהודו. תחום נוסף הוא הגברת היצוא של תוצרת חקלאית מישראל להודו, בדגש על אבוקדו, אשכולית אדומה ותמרים.


צילום: יוסי אלוני - באדיבות משרד החקלאות

שר החקלאות אורי אריאל: "מדינת ישראל רואה חשיבות עצומה בהרחבת שיתופי הפעולה עם הודו והמסר שלנו הוא מחויבות להעמקת שיתופי הפעולה בינינו על מנת להיטיב עם העמים של שתי המדינות. לחקלאות הישראלית יש יתרונות עצומים בעיקר בזכות הידע והטכנולוגיה שפותחו על ידי החוקרים והחקלאים הישראלים. שיתוף הפעולה עם הודו בתחום החקלאות מצוין אבל יש עוד מה לעשות ואני מאמין שבקרוב נגיע לגבהים חדשים". ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ציין במהלך הביקור כי ''מכון וולקני הוא מכון המחקר החקלאי הטוב ביותר בעולם"

הטכנולוגיות שהוצגו לראש ממשלת הודו על ידי חוקרי מכון וולקני:

חיישנים לעצים המתחקים אחר מסלול זרימת המים בצמח, ומאפשרים מידע מדוייק מאי פעם על כמות המים שהצמח צורך. הטכנולוגיה חוסכת שימוש במשאבי מים רבים ומתאימה לכל סוגי האקלים.

צילום תרמי המראה את רמת החום הנפלטת מחומר מסויים, מידע אותו ניתן לתרגם להוראות השקייה מדוייקות. השימוש בטכונולגיה זו, יכולה להביא לחסכון של עד 30% בממוצע במשאבי המים, מאפשרת בקרה על מערכת ההשקייה ומונעת מקרים של עודף או מחסור במים.

מכונת NIR לאיתור רמת הסוכר בפירות וירקות עוד בבית האריזה - מידע שמאפשר תמחור נכון וקבלת החלטה לגבי שיווק הפרי לתעשייה או למכירה. בנוסף יכולה המכונה למדוד את רמת השמן באבוקדו או לאתר מרכיבים נוספים בפירות וירקות.