הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הוקצתה קרקע להקמת המפעל לייצור אמוניה בדרום


מפעל האמוניה יוקם על קרקע בשטח של 136 דונם באזור התעשייה מישור רותם, בהשקעה של כ- 550 מיליון שקלים. המפעל עתיד לייצר כ-40% אחוז מצריכת האמוניה השנתית של ישראל, והקמתו תהווה פתרון חלקי לסגירת המיכל במפרץ חיפה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  05-07-2017



מיכל האמוניה במפרץ חיפה, צילום: אילן מלסטר - המשרד להגנת הסביבה
 
בהמשך להצעה הממשלתית להקמת מפעל לייצור אמוניה במישור רותם, הודיעו היום (ד') משרדי האוצר והכלכלה על הקצאת קרקע בשטח של 136 דונם באזור התעשייה מישור רותם, בהשקעה של כ- 550 מיליון שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתוך כך, מינהל אזורי פיתוח במשרד הכלכלה, המליץ הבוקר לרשות מקרקעי ישראל להקצות לחברת קויס טכנולוגיות בע"מ מגרש מתאים להקמת המפעל. היזמים יתבקשו להקים את המפעל בתוך 3 שנים, והוא צפוי להעסיק עם תחילת פעילותו כ- 100 עובדים ישירים.

הקמת המפעל החדש במישור רותם, יהיה בהיקף של כ-50 טון בשנה, המהווים כ-40 אחוז מצריכת האמוניה השנתית של ישראל כיום. ''יוזמה זו תהווה פתרון חלקי לסגירת מיכל האמוניה במפרץ חיפה, אשר תאפשר ייצור מקומי של האמוניה ואספקתה לצרכנים המקומיים ובנוסף, ייצור מוצרים נלווים שייוצרו מהאמוניה וייצואם של מוצרים אלה'' נאמר בהודעה.

היזמים בתוכנית העסקית פרטו את התועלות העיקריות למשק של השלב הראשון של הפרויקט:

יצירת כ-1,400 מקומות תעסוקה במישרין ובעקיפין בעיקר בפריפריה ובשכר עבודה שמעל לממוצע במשק. הקטנת היבוא לישראל, כיוון שכל המוצרים בשלב הראשון (חלק מהם גם בשלב השני של הפרויקט) הם מוצרים מחליפי יבוא. בנוסף, במהלך הקמת הפרויקט יועסקו באופן ישיר ועקיף כ-650 מהנדסים ועובדים ישראליים אחרים.

הכנסה והטמעת טכנולוגיות תעשייתיות חדישות לאזור פיתוח א'.

חיזוק מוסדות ההכשרה המקצועית וחיזוק יישובי הפריפריה בעלי סיווג סוציואקונומי נמוך, בעובדים מקצועיים ובשכר מעל הממוצע במשק.

חיזוק המוסדות האקדמיים באזור פיתוח א' כתוצאה מהעסקת מהנדסים בכלי מומחיות בתחומים המתפתחים בעולם ובטכנולוגיה מיטבית, כל זאת תוך שיתוף פעולה עם חברות מובילות בינלאומיות מהמובילות בעולם בתחום התעשייה הכימית והפטרוכימית.

הגדלת הפוטנציאל לפיתוחים טכנולוגיים בתחומי הגזים התעשייתיים והדשנים ע''י מומחי החברה ונותני שירותים וספקי הידע.

המפעל מהווה אבל פינה להקמת תעשיות בתחום הכימיה והפטרוכימיה על בסיס גז טבעי.

הקמת מפעל האמוניה וגזים תעשייתיים מהווה תוספת לביטחון ובטיחות עקב הקטנת הצורך ביבוא ושינוע אמוניה ברחבי הארץ וכו'.