הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות שוקל ייבוא אננס ממדינות נוספות


משרד החקלאות יקיים שימוע לבחינת האפשרות לייבא אננס עם ה'כתר', שבבסיסו נמצאים נגעים ומזיקים. כיום הוא מיובא ללא הכתר במשלוח אווירי, כיוון שבדרך אחרת אורך חיי המדף שלו מתקצרים משמעותית. אם יוחלט לשנות את המדיניות, ניתן יהיה לדברי המשרד לייבא את האננס ממדינות נוספות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-02-2018



צילום: אורן אדלשטיין

משרד החקלאות מחפש דרכים להורדת מחירי האננס, ובמסגרת זו, שוקל לאשר ייבוא של הפרי ממדינות נוספות. היקף הגידול של האננס בישראל קטן יחסית, ולא עומד בביקוש המקומי הגדול.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

גידול האננס הוא בעיקר במדינות טרופיות, וכיום מייבאת ישראל את האננס מהרפובליקה הדומיניקנית ומקניה. כבכל בקשה לייבוא תוצרת חקלאית, גם האננס משתי מדינות אלו נבדק בתהליך קפדני להערכת הסיכונים הקיימים, במטרה לשלול כל אפשרות לכניסת נגעים ומזיקים חדשים העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

במטרה למנוע את כניסת המזיקים, נדרשים היבואנים לכרות את הכתר של הפרי, שבבסיסו נמצאים לרוב הנגעים, מה שמקצר משמעותית את חיי המדף של האננס המיובא. ''לכן נאלצים היבואנים הישראלים לייבא את הפרי בהובלה אווירית בלבד, המייקרת משמעותית את מחירו. לעומת זאת, באירופה ובמדינות רבות בעולם, המקפידות על מניעת כניסת נגעים, מתירים לייבא אננס ממדינות רבות ולא דורשים מהם לכרות את הכתר'' אומרים במשרד החקלאות.

במשרד מציינים, כי הם פועלים מזה זמן רב בשורה של צעדים להורדת יוקר המחייה בכלל הענפים. ''בתוך כך, המשרד מחפש דרכים להורדת מחירי האננס ברשתות השיווק, לאור מחירי הפרי הגבוהים בישראל. זאת לעומת מחירו הנמוך עד מאוד באירופה ובמדינות נוספות בעולם''.

משרד החקלאות פותח את הנושא ל"שימוע" , בכדי לבחון את שינוי המצב הקיים ולהתיר ייבוא ממדינות רבות נוספות עם כתר, ובך להוזיל משמעותית את מחירו של הפרי, בדומה למדינות באירופה.

על בסיס המתואר לעיל, מזמין משרד החקלאות את בעלי העניין מקרב הציבור למסור התייחסויות בנושא יבוא האננס לישראל. זאת, לרבות עניינים רגולטוריים הכרוכים ביבוא, היבטים כלכליים, פתרונות טכנולוגיים והשלכות על גידול האננס המקומי.

בעלי עניין המעוניינים למסור את התייחסויותיהם יפנו אל ד"ר דנה יחילצ'ק Ppis-RFI@moag.gov.il

בהתאם לקבלת המידע יתקיים שיח ציבורי, בתאריך 25-02-18 במשרד החקלאות אולם הרצאות בנין ראשי, רישום יתבצע במייל salint@moag.gov.il או בטלפון 050-3464780 גב' סאלין טואף.