הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גשמי אפריל: הנזק לחקלאות עד כה מוערך בכ-14 מיליון ₪


על פי הערכת הקרן לביטוח נזק טבע בחקלאות, הגשמים שירדו עד היום הסבו לחקלאים נזקים בגובה של למעלה מ-14 מיליון ₪. עדיין לא ברור מה תהיה משמעותם לגבי מחירי הפירות בקיץ הקרוב. ''לנוכח המערכת שנכנסה לאזורנו היום, היקף הנזקים לחקלאים החודש יהיה גבוה מאוד''

נורית קדוש, כלכליסט  25-04-2018



נזקי ברד לנקטרינה ברמת הגולן, צילום: מעריכי חברת קנט - הקרן לביטוח נזק טבע בחקלאות

היום (ד') נכנסה לאזורנו מערכת גשמים נוספת, שתסתיים על פי התחזית ביום שישי. הגשמים שירדו עוד קודם, בשבוע האחרון, הסבו לחקלאים נזקים בגובה של למעלה מ-14 מיליון ₪. כך עולה מנתונים ראשונים שמפרסמת היום קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מהנתונים עולה כי מתחילת חודש אפריל התקבלו בקנט למעלה מ- 1,100 הודעות נזק מחקלאים, מחציתן בגין נזקי סערה, גשמים מרובים וברד. נזקים משמעותיים נגרמו לגידולי הפלחה בדרום הארץ שנקצרו לאחר החורף והושארו בשדות לייבוש. הגשמים פגעו בכ-30,000 דונם של גידולי פלחה שחלקם הושמד כליל. יצוין כי הליך הייבוש של הפלחה לא מאפשר לכסות את התוצרת ולהגן עליה מהגשמים המאוחרים.

נזקים נוספים נגרמו ממספר אירועי ברד וסערה שפגעו במטעי הנשירים בפירות הקיץ כגון דובדבנים, נקטרינה אפרסק, שקד תפוח ושזיף, בעיקר בצפון הארץ. כמו כן נרשמו פגיעות נוספות בגידולי גפן יין וירקות בשטחים פתוחים. עדיין לא ברור מה תהיה משמעות הנזקים לגבי מחירי הפירות בקיץ הקרוב.

בקנט מציינים כי בעקבות מזג האוויר החורפי שהחל היום בשעות הבוקר, כבר התקבלו בחברה הודעות על נזקים מאזורים שונים בארץ, ובאם תתאמת התחזית הסוערת, היקף נזקי מזג האוויר לחקלאים באפריל יהיה גבוה מאוד.

עוד מציינים בקנט כי ביטוח נזקי הטבע הממשלתי של החברה מכסה את רוב הנזקים, מה שמבטיח שהחקלאים לא יספגו נזקים כלכליים משמעותיים.