הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



עד 130 שנה: חוגגים יום הולדת לדוד בן-גוריון בשדה בוקר


בחודש אוקטובר, יצויין יום הולדתו של דויד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, וכמובן שהמאורע לא יעבור בלי חגיגה ראויה. במהלך חול המועד סוכות, המבקרים בצריף יוכלו להעניק לבן-גוריון את המתנה שהוא אהב יותר מכל - ברכות ואיחולים. הברכות יתלו בסוכה מיוחדת שתוקם בחצר הצריף. שיא החגיגה - מסיבת יום ההולדת

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד סוכות 2016


ברכות לראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, צילום: חנן אפשטיין

במהלך שנות חייו קיבל דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, מתנות רבות ומגוונות. אבל מי שבאמת הכיר את האדם, יודע לספר שהמתנות שהוא הכי אהב לקבל הן דווקא ברכות ומכתבים. המילה הכתובה משכה וסקרנה את בן-גוריון הרבה יותר מכל מתנה אחרת, לא משנה עד כמה מקורית או יוקרתית היא הייתה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

גם מבין שלל המכתבים שהיה מקבל על בסיס יומי, המכתבים האהובים עליו היו אלה שקיבל מילדים, אותם תמיד היה קורא ראשונים, ולהם גם הגיב קודם.

בחודש אוקטובר יציינו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר את יום הולדתו ה-130, ואיזו דרך טובה יותר לציין את המאורע מאשר לבקש מהילדים המגיעים לצריף להמשיך ולהעניק לו את המתנה האהובה עליו.

במהלך ימי חול המועד סוכות 18-20.10, בין השעות 10:00-14:00, כל הילדים (וגם המבוגרים מוזמנים) יוכלו לכתוב או לצייר ברכות משלהם לבן-גוריון. כל הברכות יתלו לאחר מכן שלאחר לתצוגה בסוכה שתוקם בצריף.

גם בתקופה שבה חזר בן-גוריון לממשלה, ובילה את רוב זמנו בת"א, את ימי ההולדת שלו תמיד הקפיד לחגוג בשדה בוקר, שאותו ראה כביתו האמיתי.

ביום ד' 19.10, בשעה 19:30, תערך מסיבת יום הולדת לכבוד בן-גוריון, שתתקיים כמובן בביתו האמיתי. האירוע יכלול הקרנה מיוחדת של הסרט "בן-גוריון אפילוג", בבימוי יריב מוזר, והפקה של יעל פרלוב. מדובר בסרט תיעודי מיוחד, שבמרכזו ראיון מצולם שמעולם לא הוקרן עם דוד בן-גוריון. בעשור האחרון לחייו בן- גוריון היה מחוץ למערכת הפוליטית, ושהה בביתו בשדה בוקר, שם התבונן מבחוץ על היישוב והמדינה, ערך לעצמו חשבון נפש והביע דעתו על המתרחש סביבו ועל עתיד האומה.
לאחר הקרנת הסרט, תוגש עוגת ענק, ועליה 130 נרות. כל האורחים יתכבדו כמובן בעוגה, ויחגגו את יום ההולדת העגול באופן הכי מתוק שיש.
מחיר כניסה: 30 ₪ לאדם. להזמנת כרטיסים למסיבת יום ההולדת: 08-6560469

כמובן שבמהלך החגיגות יהיה ניתן גם לסייר בחדרי הצריף, שהוא ביתו המקורי דוד בן-גוריון. בצוואתו ביקש להשאיר את ביתו כפי שהיה, ועד היום ניתן לראות את הצניעות הרבה בה הוא חי, ואף אירח אישים וראשי מדינות במשך 20 השנים בהם חי במקום, עד למותו בשנת 1973. כיום משמש הצריף כאתר מורשת מודרני ברמה בינלאומית, שבו מוזמנים המבקרים להציץ אל חייו הפרטיים של ראש הממשלה הראשון של ישראל.

בין החדרים נמצאים חדרי השינה הנפרדים, המטבח הצנוע שבו תלתה פולה את התפריט היומי של בעלה, וחדר העבודה המרשים ובו למעלה מ-5,000 ספרים (המהווים רק רבע מספריו של בן-גוריון) במגוון רחב של נושאים כמו יהדות ותנ"ך, פילוסופיה, היסטוריה וגיאוגרפיה, צבא וביטחון ועוד. בחדר העבודה כתב את ספריו ומאמריו הרבים, וכן את זיכרונותיו, אותם ייעד לדור הצעיר של ישראל.

שעות פתיחה:
ראשון עד חמישי 8:30-16:00, שישי וערבי חג 8:30-14:00, שבת 10:00-16:00
יש להגיע עד שעה לפני הסגירה.
מחיר: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר

מסיבת יום הולדת לדוד בן-גוריון
עם הקרת הסרט "בן-גוריון-אפילוג" על מסך ענק ועוגה עצומה עם 130 נרות
יום ד', 19 באוקטובר, י"ז בתשרי. בשעה 19:30

ובמהלך ימי חול המועד סוכות
ילדים מעניקים לבן-גוריון את מתנת יום ההולדת האהובה עליו – ברכות ואיחולים
ימים ג'-ה', 18-20 באוקטובר, ט"ז - י"ח בתשרי, בין השעות 10:00-14:00

לפרטים נוספים: בטלפון 08-6560469 ובאתר ww.bgh.org.ilwww.bgh.org.il