הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



קטיף עצמי של פירות יער - בוסתן 'בראשית' בעין זיוון


בלב עמק קונטרה שבצפון רמת הגולן, בתוך מטעי קיבוץ עין זיוון, נמצא הבוסתן הכי גדול בארץ לקטיף עצמי. בבוסתן בראשית מזמינים אתכם לחגוג את הקיץ בקטיף פירות יער - אוסנה, פטל אדום ואוכמניות. חווית הקטיף מותאמת לתקן 'התו הסגול'. בבוסתן תמצאו שפע של מקומות מוצלים לפיקניק, ותוכלו גם להתארח בכפר הנופש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: יוני-יולי 2020


קטיף פירות יער, צילום: באדיבות בוסתן בראשית עין זיוון

בוסתן בראשית בגולן - חוויה של פרי: בלב עמק קונטרה שבצפון רמת הגולן, בתוך מטעי קיבוץ עין זיוון, נמצא הבוסתן הכי גדול בארץ לקטיף עצמי - בוסתן בראשית. אתם מוזמנים להגיע במהלך החודשים יוני-יולי ולחגוג את הקיץ בקטיף פירות יער.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

חוויית הקטיף העצמי מותאמת לתקן "התו הסגול", שמירה על מרווחים והיגיינה, מתחמי חנייה נפרדים, תוך פיזור הקוטפים בין מאות הדונמים המניבים. בבוסתן שפע של מקומות מוצלים לפיקניק, כיסאות וערסלים מפוזרים בכל הבוסתן לרשות המבקרים.  כמו כן יש לבצע רכישת כרטיסים מראש. לא תתבצע מכירת כרטיסים במקום.


קטיף פירות יער, צילום: באדיבות בוסתן בראשית עין זיוון

אז מה קוטפים ?

אוסנה (פטל שחור) Blackberry - צמח רב שנתי בעל עלים מורכבים גדולים, פרחים לבנים או ורודים קטנים, דומה לפטל, בעל סיבים תזונתיים כמות נוגדי חמצון גבוהה וויטמינים C ו- K.

פֶּטֶל אדום Raspberry - צמח רב שנתי, פירותיו בשרניים. הצבעים הנפוצים ביותר של פירות הפטל הם אדום, שחור וסגול. פרי בשרני המשמש כמקור מזון טעים או בצורת גלם או כמיץ. זהו המקור הטוב ביותר לקבל נוגדי חמצון, ויטמין C, חומצה פולית וברזל.

אוּכמָנִיות Blueberry- שיח שיכול להשתרע עד 5 מטרים. הפרחים בצורת פעמון עם צבעים שונים כמו ורוד, לבן, פירותיו בצבעי כחול כהה, סגול עמוק, עם טעם מתוק וארומה ייחודית. הפירות שלהם מועשרים עם נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים (תרכובת כימית המצויה באופן טבעי בצמחים) המסייע בריפוי מחלות דלקתיות.


קטיף פירות יער, צילום: באדיבות בוסתן בראשית עין זיוון

מחיר כניסה לבוסתן:
32 ₪ למבוגר / ילד מעל גיל 3
בהזמנה מוקדמת באתר האינטרנט.

שעות פתיחה:
ימים א'-ה' ושבת בין השעות 10:00-16:00, ימי שישי בשעות 9:00-16:00.


קטיף פירות יער - בוסתן בראשית, צילום: אורנה מלט

כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות עץ מטופחות, לזוגות או משפחה.

חאן דרכים - שוכן בין מטעי הדובדבן והתפוח (סמוך לבוסתן) ומציע לינת שטח למשפחות או קבוצות המעוניינות בטיול בצוותא. בחאן שישה חדרי לינה גדולים בהם מזרנים, מיטות ומצעים. בחאן שולחנות ישיבה ואפשרות להכנת ארוחות באופן עצמאי, מדורות, פינות מנגל ומטבח.

עוד בתיירות עין זיוון - בריכת שחייה, מגרשי כדורסל וכדורגל, מתקני משחק לילדים, מאפייה, יקבים, חנות שוקולד ועוד.

לפרטים והזמנות - תיירות עין זיוון - 04-6993610/12, http://www.enzivan.co.il

פורסם במדור תיירות