הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיולים ופעילויות לכל המשפחה ביום הבחירות


בחירות לכל הגילאים בצריף בן-גוריון בשדה בוקר, סיורים בפארק נאות קדומים מלווים בכתבי חידה, טיול צילום חווייתי בסמטאות עכו העתיקה ומגוון חוויות כולן ללא תשלום באילת. כל הפעילויות מתקיימות בהתאם לתנאי התו הסגול ובהרשמה מראש

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 23 במרץ 2021


בחירות בצריף בן גוריון, צילום: צביקה שמעיה

בוחרים בכל גיל - צריף בן-גוריון בשדה בוקר

בצריף בן-גוריון לא מחכים לגיל 16 ומחלקים תעודת זהות ייחודית לכל מי שמעוניין לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית. ביום הבחירות לכנסת ה-23 בכניסה לאתר יצטלמו המבקרים עם מצלמת פולרואיד, את התמונה שהפיקו ידביקו על תעודת זהות מיוחדת שיקבלו, עם חותמת שהתעודה נמסרה בצריף בן-גוריון. את שאר הפרטים, ימלאו הילדים והילדות בעצמם - שם, מקום מגורים, תחביבים ושמות ההורים. מצוידים בתעודה החדשה, יצאו לסיור עצמאי באתר, כולל צפייה בסרטים, התנסות בשולחנות פעילות אינטראקטיביים, היכרות עם מזכרות היסטוריות, וכמובן, ביקור בצריף המגורים המקורי של דוד ופולה בן-גוריון, אשר נשמר כפי שהיה בזמן שהתגוררו בו.

בסיום הביקור, יגיעו המבקרים לקלפי שהוקם במיוחד במקום ויוכלו להצביע, להשפיע וביחד להחליט מהו החפץ האהוב ביותר בביתם של פולה ודוד בן-גוריון. האם זה יהיה הגלובוס האישי שלו? מגילת העצמאות שקיבל במתנה מגולדה מאיר? בובת קואלה שעד היום לא יודעים בדיוק מאיפה הגיעה ולמה בחר בן-גוריון לשמור אותה? ואולי זה בכלל יהיה הבלנדר של פולה שבו הכינה מדי יום את מנת הקוץ' מוץ' המפורסמת?

לאחר הביקור בצריף בן-גוריון, ניתן להמשיך למכון למורשת בן-גוריון, אשר נמצא במרחק 5 דק' נסיעה וליהנות מפעילויות נוספות: "משפט העם" - מיצג אינטראקטיבי, בו המבקרים הם חבר המושבעים שיכריע בהצבעה דיגיטלית על הכרעות גורליות בתולדות המדינה. מתאים לילדים מגיל 9 ומעלה. משך הפעילות: 30 דק'

מתי: יום הבחירות 23.03.2021, בשעות 11:00-15:00. האתר יהיה פתוח באותו יום בשעות 10:00-16:00. כניסה אחרונה עד שעה לפני סגירה.
מחיר כניסה: 15 ₪ לילד (מגיל 5 עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר
לפרטים נוספים: www.ben-gurion.co.il או בטלפון 08-6560469


בוחרים לצלם - טיול צילום חוויתי בסמטאות עכו העתיקה

טיול צילום חוויתי בסמטאות של עכו העתיקה, במהלכו לומדים לצלם תמונות מדהימות בסמארטפון, בהדרכתו של מורה הדרך וצלם "מסע אחר" אופק רון-כרמל.

עכו היא עיר מרתקת שמשלבת בין דתות ועדות שונות. אם זה בתוך השוק הצבעוני, בין הסמטאות הציוריות או בין הכנסיות למסגדים - הטיול בעכו הוא חוויה של ריחות, צבעים והזדמנויות צילום מעניינות. בטיול מכירים הגדרות שימושיות ומצבי צילום שונים בטלפון, לומדים איך ליצור תמונות מחמיאות של אחרים ושל עצמנו ומתנסים בצילומים בתאורה משתנה בנוף המדהים של עכו. במהלך הסיור משלבים סיפורים היסטוריים, תצפיות נוף ופגישות עם אנשים מעניינים בשוק ובנמל.

מתי: יום שלישי, ה-23.3 בין השעות 10:00-13:00
מחיר: 130 ₪ לאדם, 240 ₪ לזוג, כולל הדרכת צילום וטעימה אותנטית מהשוק של עכו
לפרטים נוספים ולהרשמה: 072-3971192
יש להירשם מראש, מספר המשתתפים מוגבל


צילום: אופק רון כרמל


לבחור נכון – יום הבחירות בפארק נאות קדומים

מה: חוזרים אחורה בזמן וצועדים בעקבות נערה מימי קדם שקיבלה משימה לא קלה, לעזור בעבודות היום יום של משפחתה. בכל תחנה המשתתפים יעזרו לה לפתור כתב חידה, לבחור את הבחירות הנכונות עבורה וכך היא תוכל להשלים את המשימה ולסיים את כל המטלות.

המבקרים בפארק יקבלו מפה לטיול עצמאי ויבחרו בין שני מסלולי טיול חווייתיים המלווים בשלטי תוכן והסבר, כתבי חידה לכל המשפחה והפעלות לילדים המשלבות אתגר, ידע והנאה.:
מסלול קצר ונגיש (כ-1.5 ק"מ) המתאים למשפחות עם עגלות וילדים קטנים. הבוחרים במסלול זה יגלו ממה מייצרים לחמניות ומאפים אחרים, בבית הבד הם ינסו להניע את אבן המפרכה, במתקני המים ישאבו וידלו מים כמו פעם, ובטחנת הקמח הם יבינו איך גרעיני חיטה הופכים לקמח. במהלכו יבקרו בגינת ההצלה של הגן הבוטני ויוכלו להבחין במינים "אדומים" או בזנים נדירים של צמחים, בגורן ובשדות החיטה הירוקים.

מסלול ארוך (כ-3.5 ק"מ) למיטיבי לכת, במהלכו המטיילים יבקרו ברובע מגורים קדום ויחשפו לשרידים עתיקים של בתי מגורים ובסמוך אליהם אזור תעשיה חקלאי עתיק ובו בית בד, גת של יין ומקווה טהרה. בהמשך המסלול יבקרו המטיילים בטחנת הקמח ויפעילו אותה כדי להבין איך גרעיני חיטה הופכים לקמח, בבריכת המים ובגלגל האנטיליה שם ישאבו וידלו מים– ממש כמו בעבר. המסלול ממשיך לאזורים מבודדים יותר בפארק שם הטבע והנופים מדברים בעד עצמם.

בנוסף יחכו לאורך המסלולים עוד המון חוויות וגילויים, צמחייה עשירה ומגוונת, מתחמי פיקניק מוצלים, מתקני מים קרים להתרעננות ונופים אביביים מרהיבים.

מתי: יום שלישי 23.03.21 בין השעות 8:30-17:00 כניסה אחרונה בשעה 15:00
מחיר כרטיס: 25 ₪ תשלום מגיל 3
לפרטים נוספים: www.n-k.org.il או בטלפון: 08-9770770


פארק נאות קדומים, צילום: אלדד מאסטרו


חוויות ביום הבחירות - מגוון פעילויות ללא תשלום באילת

גם ביום הבחירות, המבקרים באילת יוכלו גם לקחת חלק במגוון חוויות שונות, כולן ללא תשלום!

סדנת רישום בפחם, סדנת תיפוף או סדנת ציור בפלסטלינה, סיור אומנות מקומית או סיור עששיות בפארק הצפרות. יוגה מול הים, חתירת סאפ בים האדום, או עיצוב וחיטוב הגוף מול השקיעה ומופע קפוארה בטיילת.

כל אלה מחכים למבקרים במהלך יום הבחירות, במסגרת 101 חוויות בעיר, שמקיימות ללא תשלום, מדי יום עד לסוף חודש אפריל.

החוויות הותאמו במיוחד לימים אלה, כך מצד אחד יתנו תעסוקה לקהל המקומי, שרבים ממנו החלו לנצל את הכישורים שלהם בדרכים שונות ממה שהיו רגילים לפני פרוץ הקורונה, ומן הצד השני יעניק למבקרים מגוון עצום של תוכן, בקבוצות קטנות, בטוחות ומהנות למפגשים אינטימיים של תיירות וקהילה.
הפעילויות מותנות בהרשמה מראש

מתי: לאורך כל שעות היום, לבדוק באתר.
מחיר: ללא עלות
לפרטים נוספים: www.redseaeilat.co.il


יוגה באילת, צילום: סטודיו אילת

פורסם במדור תיירות

» רוצים לקבל עדכונים נוספים הצטרפו אלינו לפייסבוק