הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מגלים את נחל ציפורי - משחק משימות חווייתי לכל המשפחה


רשות ניקוז ונחלים קישון מזמינה אתכם לפגוש, ללמוד ולהכיר את נחל ציפורי באמצעות משחק משימות משפחתי מהנה בשלושה מרחבים של הנחל. נרשמים בטלפון בנייד, מבצעים עם הילדים כמה שיותר משימות, וזוכים בפרסים מדליקים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 27 בפברואר - 27 במרץ 2022


נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

בסוף השבוע הקרוב יחלו אירועי פסטיבל 'טעמים בעמקים' שיתקיים בין התאריכים 27 בפברואר - 27 במרץ 2022. השנה יעמוד במרכזו של הפסטיבל משחק חווייתי מרתק המיועד לכל בני המשפחה: "מגלים את נחל ציפורי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המשחק מתנהל באמצעות הטלפון הנייד, כאשר המשימות עצמן מתבצעות בקטעי ההליכה והתנועה בין אזורי המשימות השונים - מתבצעת ברכב.

רשות ניקוז ונחלים קישון מובילה מזה מספר שנים תהליך משמעותי של שיקום ופיתוח, המקרב אל נחל ציפורי חלקים גדולים מאד מציבור המטיילים בארץ. בשיתוף עם גופים נוספים (קק"ל, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות והאזוריות הסמוכות) יצרה הרשות טיילת יפהפיה ועוד מספר מרחבי בילוי לאורך כ-16 ק"מ מנחל ציפורי.


גשרון על נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

מדי שנה, קרוב ל-700 אלף ישראלים מטיילים לאורך הנחל וכעת יתאפשר למבקרים להוסיף לביקור מימד נוסף: היכרות מעמיקה עם מגוון האטרקציות והאיכויות שיש לנחל – באמצעות משחק משפחתי מהנה שאותו פיתחו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון ביחד עם BeeTravel.

המשחק הרכוב "מגלים את נחל ציפורי" ישלח את מי שיירשמו בחינם בקישור המצורף למשימות בשלושה מרחבים שונים של הנחל: באזור שמשית-הסוללים (מסלול מעגלי בחלקו המזרחי של הנחל), ליד גשר כעביה, ובדרך נוף מדהימה ביופיה המובילה אל ראס עלי וטחנת הנזירים (בחלק המערבי של הנחל).


טיילת נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון


איך משחקים? יש פרסים?

היכנסו לאתר של BeeTravel , שבו ניתן למצוא פירוט של כל המשימות.
הירשמו בחינם, מלאו אחר ההוראות והתחילו לצבור נקודות.

בכל תחנה הכינו עבורכם אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון ואתר BeeTravel סרטון הסבר וכמובן -את המשימה ומידע עשיר נוסף אודות הנחל.

עם סיום המשחק, תצורפו לטבלה של כל מי ששיחקו ולמשפחות שיזכו במירב הנקודות תישלח הודעה על זכייה בפרס. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון בחרו בפרסים שיאפשרו לבני המשפחה להכיר את מיגוון הטעמים, הריחות והאטרקציות התיירותיות המצויות בסביבת הנחל.

המשחק יהיה זמין בקישור גם בתום הפסטיבל וזו הזדמנות טובה עבור הורים וילדים להתוודע אל עולם הנחלים ואל נפלאותיו של נחל ציפורי באופן מיוחד.


נחל ציפורי. צילום: אלון לויטה - באדיבות רשות ניקוז ונחלים קישון

הפרוייקט הלאומי לשיקום אגן נחל ציפורי
בימים אלה מובילה רשות ניקוז ונחלים קישון, בשיתוף קרן 'יד הנדיב', את הפרויקט הלאומי לשיקום אגן נחל ציפורי. זהו פרויקט פורץ דרך, חדשני, מורכב ורב-שותפים, שטרם נעשה כמותו בארץ. הפרויקט יימשך כחמש שנים, בשאיפה שיהפוך למודל לשיקום אגני מקיים לנחלים נוספים בארץ ובעולם.

בתהליך מרתק, מגובשת אסטרטגיה רב תחומית לשיקום הנחל, המתייחסת בין היתר ל:
ניהול משאב המים
אקולוגיה
תיירות
תכנון פיסי
קהילות
חינוך
פיתוח כלכלי
חקלאות
ניהול השטח
נגישות וטיילות
ועוד...
כחלק מהתהליך, מוקמות שותפויות בעלי עניין בכל סוגיות הליבה אשר מגבשות חזון ודרכי פעולה למימושן.

 פורסם במדור תיירות