הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שוק סיטונאי חדש יוקם באזור צומת מסובים


השוק הסיטוני החדש שישתרע על 260 דונם, יהווה פלטפורמה לשיפורים רבים במערכת השיווק של התוצרת החקלאית, ונקודת מפגש למאות סיטונאים וקמעונאים מדי יום - דבר שיעודד תחרות בריאה יותר, העמדת סטנדרטים גבוהים יותר לתוצרת חקלאית והורדה משמעותית של פערי התיווך לטובת ציבור הצרכנים

מערכת פורטל החקלאות  17-10-2010


פערי התיווך הגבוהים המאפיינים את מחירי הירקות והפירות בישראל מוכרים לכולנו. כעת מבצע משרד החקלאות ופיתוח הכפר צעד נוסף לעצירת התופעה ולצמצום משמעותי של הפערים, לצד שיפור רמת התוצרת.

במסגרת ישיבתה המיוחדת היום (א') של הממשלה בקיבוץ דגניה לציון 100 שנות התיישבות, אושרה הצעתו של שר החקלאות שלום שמחון בעניין הקמת חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה, אשר תקים שוק סיטוני חדש וגדול באזור צומת מסובים. על-פי הערכה, ההחלטה להקמת השוק תביא לידי ביטוי חיסכון למשק של כמיליארד ₪.

השוק הסיטוני החדש שישתרע על 260 דונם, יהווה פלטפורמה לשיפורים רבים במערכת השיווק של התוצרת החקלאית. ונקודת מפגש למאות סיטונאים וקמעונאים מדי יום - דבר שיעודד תחרות בריאה יותר, העמדת סטנדרטים גבוהים יותר לתוצרת חקלאית ומכאן, הורדה משמעותית של פערי התיווך, לטובת ציבור הצרכנים.

על פי הצעת ההחלטה, השוק הסיטוני החדש יוקם על ידי חברה ממשלתית, אשר תבטיח את ניהולו, תחזוקתו ופיתוחו בכפוף לכל דין. במשרד החקלאות אומרים כי ניהולו של השוק ע''י חברה ממשלתית, יאפשר את השגת המטרות הציבוריות העומדות בבסיס הקמת השוק, בהן כאמור, קידום התחרות, הגברת היעילות של מערכות שיווק התוצרת החקלאית, אכיפת סטנדרטים לשיווק ולהחזקה של תוצרת חקלאית, שיפור איכות התוצרת החקלאית, שמירה על בריאות הציבור ועוד.

מסקירה של שווקים סיטוניים הקיימים במדינות אחרות, עולה כי כ- 70% השווקים הסיטוניים באירופה מנוהלים על ידי חברות ממשלתיות או חברות ממשלתיות מעורבות. מודל זה מאפשר לספק לצרכנים ולחקלאים מידע אמין ועדכני על מחירי הפירות והירקות, ובכך לקיים שקיפות גבוהה יותר וצרכנות נבונה יותר. השוק הסיטוני החדש מתוכנן להיפתח בסוף שנת 2012.