הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבשלום וילן: בעוד שלושה שבועות תאכלו עגבניות ב-4 ש' לקילו


מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל בועידת החקלאות היום: ''המחירים הביאו את החקלאים לבצע שתילות חדשות של עגבניות על שטחים גדולים. בקרוב השוק יוצף בעגבניות, המחירים ירדו לרמתם הרגילה והכול יבוא על מקומו בשלום''

מערכת פורטל החקלאות  18-10-2010


''בעוד שלושה שבועות תאכלו עגבניות ב-4 שקלים לקילו'', כך הודיע היום (ב') מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, בועידה החקלאית המתקיימת בכפר בלום.

לדברי וילן, המחירים הגבוהים של העגבניות אשר נעו בשבועות האחרונים בין 13 ל-16 שקלים לקילו, הביאו את החקלאים לבצע שתילות חדשות של עגבניות על שטחים גדולים. "בקרוב השוק יוצף בעגבניות, המחירים ירדו לרמתם הרגילה והכול יבוא על מקומו בשלום" אמר וילן

וילן דחה את תלונות החקלאים בנוגע למשבר בחקלאות ואמר, כי כמי שמייצג את החקלאים הוא מעדיף להתמקד בעובדות ולא בדמעות: "בעבר היו כ 60,000 חקלאים בישראל והיום יש רק 14,000 אבל היבול של החקלאים היום הוא כפול ובפחות מים למרות שהממשלה לא עומדת בהתחייבויותיה הן בנושא המים והן בנושא העובדים הזרים. החקלאות של היום מתוחכמת יותר, טכנולוגית ומוטת מחקר ופיתוח".

שר החקלאות, שלום שמחון, הודיע בוועידה כי בכוונת הממשלה להשקיע מיליארד שקלים בשיפור 400 מושבים וקיבוצים, ובנוסף יוקצו כ-300 מיליון שקלים לעיבוי היישובים הכפריים בנגב ובגליל".

מוקדם יותר סיירו הנשיא, שר החקלאות ושר המדע בתערוכת יום פתוח של מו"פ צפון. שם קיבלו סקירה על המחקרים והפיתוחים החקלאיים החדשים וטעמו מזני הפטריות החדשים. נשיא המדינה אמר על התוצרת החקלאית החדשה "אני כבר לא מכיר את הפטרייה, התפוח והאגס, הכול חדש עם צורה וטעם אחר. החקלאות הישראלית רק מתגברת ומשתבחת".

ועידת החקלאות המתקיימת בכפר בלום בגליל היא ביוזמה של רשות המחקר והפיתוח בצפון, התאחדות חקלאי ישראל וקבוצת משוב.