הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בוטל המכס על יבוא עגבניות


הפטור שניתן ע''י משרד האוצר יהיה תקף עד סוף 2010 (בכפוף למסגרת מכסה של 4,000 טון עגבניות). שר החקלאות אמר כי יינקטו צעדים נוספים כגון מתן סיוע למגדלים שיסבו את השטחים שלהם לגידול עגבניות

 19-10-2010


שר האוצר יובל שטייניץ ביטל את המכס על יבוא עגבניות (90 אג' לק''ג) בעקבות פניית שר החקלאות ורשות המסים. לדברי שטייניץ, ביטול המכס יקל על יבוא העגבניות ויווסת את המחירים בשווקים.

הפטור שניתן יהיה תקף עד סוף 2010 (בכפוף למסגרת מכסה של 4000 טון). שר החקלאות שלום שמחון העניק היתר יבוא ללא מכס ל-2000 טון והפטור שניתן ע''י משרד האוצר יאפשר את הגדלת מכסת ההיתרים ב-2000 טון נוספים. ביטול הפטור ייכנס לתוקף עם פרסום הצו ברשומות.

שמחון אמר כי בביטול המכס לא יהיה די בכדי להוריד את מחירי העגבניות למחיר סבירים, ולכן יינקטו צעדים נוספים כגון מתן סיוע למגדלים שיסבו את השטחים שלהם לגידול עגבניות.

אתמול אמר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן בועידת החקלאות, כי ''המחירים הביאו את החקלאים לבצע שתילות חדשות של עגבניות על שטחים גדולים. בקרוב השוק יוצף בעגבניות, המחירים ירדו לרמתם הרגילה והכול יבוא על מקומו בשלום''

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסם היום הודעה על פתיחת מכסת יבוא מיוחדת, על פי הוראת השעה, לייבוא עגבניות טריות מכל העולם בעקבות המחסור בשוק המקומי, בכמות של עד 4000 טון.

המכסה תחולק בשיטת כל הקודם זוכה, בכמות של עד 20 טון לרישיון, בתוקף עד ליום 10.11.2010 או עד גמר המכסה. בתום התקופה יבחן המשרד את תנאי השוק המקומי, ויפרסם הודעה בהתאם לצורך.

בקשות ניתן להגיש על גבי טפסי המשרד המצ"ב ולשלוח לפקס מס' 03-9485804.