הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ברק: יש חשיבות רבה בשמירת סמכויות ועדות הקבלה במושבים


שר הביטחון, אהוד ברק, שהשתתף בישיבת מועצת תנועת המושבים, הקדיש את החלק המרכזי בדבריו לחשיבותו של המרחב הכפרי בישראל, והדגיש את חשיבותה של הקהילה במושבים והחשיבות העליונה בשמירה על ועדות הקבלה, ככלי לקליטת אוכלוסיה המתאימה לאופיו של המושב, על מנת שתשתלב בו בהצלחה

שלומית קידר, מערכת פורטל החקלאות  20-10-2010


בישיבת מועצת תנועת המושבים שהתקיימה אתמול (ג') ועסקה בעתיד המרחב הכפרי ודמותו של המושב במדינת ישראל השתתפו כ - 200 נציגים מהמושבים וראשי המגזר החקלאי-התיישבותי בישראל. בפני חברי המועצה נשאו דברים שר הביטחון, אהוד ברק, שר הרווחה והשירותים החברתיים יצחק (בוז'י) הרצוג ושר החקלאות ופיתוח הכפר, שלום שמחון.

שר הביטחון, אהוד ברק, הקדיש את החלק המרכזי בדבריו לחשיבותו של המרחב הכפרי בישראל, והדגיש את חשיבותה של הקהילה במושבים והחשיבות העליונה בשמירה על ועדות הקבלה, ככלי לקליטת אוכלוסיה המתאימה לאופיו של המושב, על מנת שתשתלב בו בהצלחה.

מזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד, אמר שבחזון תנועת המושבים ובערכי היסוד של התנועה ניתן משקל רב לשמירה על המערכות המשותפות לחקלאים, הן בתוך המושב והן ברמה האזורית והארצית. לדבריו, יש ליצור איזון נכון בין הצורך בכלכלה חופשית ותחרותית לבין המערכות המאורגנות ששומרות על כוחם של החקלאים.

עוד אמר בן דוד, כי בעת האחרונה ישנה התייצבות במספר העוסקים בחקלאות במושבים, וכי תהליכי הירידה במספר החקלאים נבעו בעבר מההתייעלות בחקלאות, הכנסת שיפורים טכנולוגיים המאפשרים ניהול משקים גדולים, מעבר לתעסוקות חלופיות וכניסה רחבת היקף של תושבים חדשים. ''אנו שמחים על ההתייצבות במספר החקלאים הפעילים במושבים וסבורים ששיעור זה מאפשר שמירה על היקף היצוא החקלאי ועל האופי המיוחד שלהם'' אמר בן דוד.

בטקס מרגש שנערך בכינוס המועצה, קיבל מנהל היחידה לתרבות ומפעלי חינוך בתנועת המושבים, יהודה אלטון, מגן הוקרה על תרומתו רבת השנים לקידום התרבות במושבים. אלטון היה הכוח המניע מאחורי הקמת עמותת אמני המושבים, הפעלת הספריה הניידת במושבים ומפעלי תרבות רבים אחרים.

במהלך הכינוס אושרו חזון תנועת המושבים המעודכן, ערכי היסוד והערכים האסטרטגיים, אשר נועדו לפתוח ערוץ שיח ישיר בנושא בין התנועה לבין המושבים והחברים.

המסמכים פתוחים לעיון הציבור באתר תנועת המושבים: www.tmoshavim.org.il