הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כאלף איש השתתפו בועידת החקלאות הראשונה


מאות מבקרים הגיעו לועידת החקלאות הראשונה ולתערוכת יום פתוח של מו''פ צפון בכפר בלום שבגליל. את הועידה פתח נשיא המדינה, שמעון פרס אשר בירך את החקלאים ואמר: ''החקלאות הישראלית רק מתגברת ומשתבחת, לישראל יצא שם אגדתי בתחום''

מערכת פורטל החקלאות  20-10-2010


ביום שני (18/10) ננעלה ועידת החקלאות הארצית הראשונה שהתקיימה בכפר בלום שבגליל. אל הועידה הגיעו מאות בכירים מענף החקלאות בישראל, ארגונים חקלאיים, בכירים ממשרד האוצר, אנשי מכוני מחקר ועוד. את הועידה פתח נשיא המדינה, שמעון פרס שפנה אל החקלאים, בירך אותם על תרומתם למדינה ואמר "החקלאות הישראלית רק מתגברת ומשתבחת, לישראל יצא שם אגדתי בתחום".

שר החקלאות, שלום שמחון, הודיע בוועידה כי בכוונת הממשלה להשקיע מיליארד שקלים בשיפור 400 מושבים וקיבוצים, ובנוסף יוקצו כ-300 מיליון שקלים לעיבוי היישובים הכפריים בנגב ובגליל.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל וחבר הכנסת לשעבר, אבשלום (אבו) וילן, אמר בוועידה כי בתוך שלושה שבועות ירד מחיר העגבניות ויחזור לרמתו הרגילה בעונה זו. לדבריו "ההתייקרות הייתה תוצאה של מכת חום ובינתיים החקלאים מיהרו לבצע שתילות חדשות ולכן בתוך שלושה שבועות יוצף השוק והעגבניות המחיר סביר והכול יחזור למקומו בשלום".

במקביל לוועידה התקיים יום הפתוח השנתי של מו"פ צפון, בחוות המטעים שבעמק החולה אליו הגיעו כ-1500 מבקרים. במסגרת היום הפתוח התקיימו סיורים שבמהלכם הוצגה פעילות המחקר והפיתוח החקלאי במו"פ - שלל מינים וזנים של פירות הצפון, גידולים חדשים, סידורי פרחים מרהיבים.

בין המבקרים בתערוכה סייר נשיא המדינה שמעון פרס יחד עם שר החקלאות ושר המדע, שם קיבלו סקירה על המחקרים והפיתוחים החקלאיים החדשים וטעמו מזני הפטריות החדשות. נשיא המדינה אמר על התוצרת החקלאית החדשה ''אני כבר לא מכיר את הפטרייה, התפוח והאגס, הכול חדש עם צורה וטעם אחרים. החקלאות הישראלית רק מתגברת ומשתבחת".

ועידת החקלאות בגליל נערכה ביוזמה של קבוצת משוב, מו"פ צפון והתאחדות חקלאי ישראל במטרה להעלות את ענף החקלאות לסדר היום. חיים אלוש, מנכ"ל "קבוצת משוב" אמר בתום הועידה: בשנים הראשונות של המדינה תפסה החקלאות מקום מרכזי בכלכלה ובביטחון המדינה. לצערי, בשנים האחרונות חל שינוי בסדר העדיפות הלאומי כלפי ענף החקלאות. היום, הוכחנו מחדש את כי החקלאות הישראלית על המפה והיא הייתה ונשארה רלוונטית גם בעידן המודרני".