הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סימבה, אנג'ל ובונו מחפשים בית חם


לאחר כחודשיים של טיפול ושיקום במתקן המוגן של משרד החקלאות, במהלכם טופלו הכלבים במסירות ואהבה רבה, הם מוכנים למצוא משפחות חמות

 20-10-2010


שלושה כלבים, סימבה, אנג'ל ובונו, שניצלו הודות לפעילות השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות סיימו את שיקומם הארוך ומחפשים עתה בית חם.

לפני מספר חודשים הגיעו אל השרותים הווטרינרים במשרד החקלאות תלונות של תושבים המדווחים על החזקה, שוטטות, וחשד להזנחת בעלי החיים בחווה במושב במרכז הארץ. בעקבות התלונות יצאו אנשי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות לביקורת בשטח בסוף חודש יולי האחרון. בביקורת נמצא כי שלושת הכלבים במצב קשה, מלאים בפציעות וסובלים מהזנחה של הבעלים.

לאור ממצאי הביקורת, הוציא בית משפט השלום צו לכניסה אל החווה. כעבור מספר ימים נערך מבצע הפינוי בסיוע שוטרי המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל. שלושת הכלבים הועברו לטיפול רפואי דחוף ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות.

ד"ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות אומרת: "ניכר היה כי הטיפול בבעלי החיים במקום אינו אחראי, הן בהיבטים של צער בעלי חיים והן בהיבטים של חיסון וסימון בעלי חיים, על כן הוחלט לפנותם למתקן שיקום. כל הכלבים הוחזקו ללא חיסון כלבת וללא רישיונות, כנדרש בחוק. לא זו בלבד, הכלבים נמצאו משוטטים מספר רב של פעמים, ללא השגחה, ברחבי המושב".

עתה, לאחר כחודשיים של טיפול ושיקום במתקן המוגן של משרד החקלאות, במהלכם טופלו הכלבים באהבה רבה וגם ניתנו להם שמות חדשים, הם מוכנים למצוא משפחות חמות.

סימבה, אנג'ל ובונו ממתינים לכם לאחר שהתגברו על כל הפציעות והמחלות.
בונו - כלב זכר מגזע לברדור מעורב, כבן 6 שנים
סימבה - כלבה נקבה מעורבת צעירה, כבת 7 חודשים
אנג'ל - כלבה נקבה מסוג לברדור, כבת 5 שנים

כל מי שמעוניין לאמץ אחד מהכלבים (או יותר), מוזמן לפנות לד"ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות,
בדואר אלקטרוני - welfare@moag.gov.il או בפקס - 03-9681661.


מימין לשמאל: אנג'ל סימבה ובונו