הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קרן קיימת לישראל חונכת את מאגר המים שדרות


נפח המאגר החדש שיחנך ביום שלישי הקרוב ליד שדרות - כמיליון מטרים מעוקבים. המאגר ישמש את חקלאי האזור להשקיית השדות, וימנע את המשך זיהום נחל שקמה וסביבתו. יו''ר קק''ל אפי שטנצלר: 'קק''ל שותפה למאבק במצוקת המים בישראל ורואה בהמשך קיומם של שדות חקלאיים מרכיב חשוב, חיוני והכרחי עבור מדינת ישראל'

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  24-10-2010


קק"ל תחנוך ביום שלישי, 26 באוקטובר 2010 את מאגר מי הקולחין החדש - מאגר שדרות, הממוקם מצפון-מזרח לעיר שדרות וישמש לצרכי חקלאות עבור חקלאי האזור. המאגר יאגור ויטהר את מי הקולחין של העיר שדרות, יישובי האזור ומפעלי התעשייה הסמוכים.

המאגר שנפחו כמיליון מטרים מעוקבים, יספק מים מטוהרים לאגודת המים "קולחי שדרות" שבבעלות הקיבוצים ארז ואור הנר בצפון הנגב. מי הקולחין המטוהרים ישמשו להשקיית 5,000 דונם של שטחי גידול, שדות, מטעים ופרדסים.

הקמת המאגר תביא גם למניעת הזרמת השפכים לנחל שקמה, שמחצית מכמות השפכים הקיימים, מוזרמים אליו כיום. המים מזהמים את מקורות הנחל, פוגעים בשמורת הנחל, וכן מזהמים את המים המוחדרים למי התהום.

הקמת המאגר התאפשרה הודות לתורמים מארה"ב, ביניהם קרן המים על שם נתן פרסונס ז"ל, שהיה סגן נשיא JNF ארה"ב והוביל את פרויקט המים של הארגון. קרן המים שעל שמו, הוקמה על ידיJNF ארה"ב ובעזרתה מגויסים כספים רבים המשמשים לבנייה ותחזוקה של מאגרי מים רבים בישראל. יעודה של הקרן הוא להמשיך ולהשקיע בפיתוח מקורות מים חדשים לישראל במהלך העשור הקרוב ומטרתה לשפר את מצבו של משק המים בישראל.

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל "קק"ל שותפה למאבק במצוקת המים בישראל ורואה בהמשך קיומם של שדות חקלאיים מרכיב חשוב, חיוני והכרחי עבור מדינת ישראל. לשם כך הקמנו בישראל יותר מ-200 מאגרי מים, המספקים יותר מ-50 אחוזים מהמים לחקלאות בישראל. מאגר שדרות יוצר אופק חקלאי משמעותי בנגב, שלא היה ניתן למימוש עד כה, בשל המחסור במים".

טקס חנוכת המאגר יתקיים במעמד אלמנתו של התורם איימי פרסונס; יו"ר קק"ל אפי שטנצלר; מנכ"לית קק"ל יעל שאלתיאלי; מנכ"ל JNF ארה"ב ראסל רובינסון; משלחת נשיאי JNF ארה"ב; ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה, וראש המועצה האזורית שער הנגב אלון שוסטר.