הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח התותים לשנת 2010/11


במהלך השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי התותים כ-3.5 מליון ₪, בעיקר בגין נזקי קרה וברד. היקף שטחי גידול התותים בארץ נאמד בכ-4,500 דונם והוא נחשב לפרי רגיש במיוחד לפגעי מזג האוויר

מערכת פורטל החקלאות  24-10-2010


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, החלה בחידוש ביטוח גידולי תותי השדה לשנת 2010/11. במסגרת הביטוח שמציעה החברה השנה, יוכלו המגדלים להרחיב את הביטוח הבסיסי לנזקי טבע שרכשה עבורם מועצת הצמחים (ענף הירקות). הרחבת הביטוח, תעניק לחקלאים שקט נפשי וכיסוי ביטוחי רחב. את הרחבת הביטוח ניתן לרכוש בקלות באמצעות מילוי טופס פשוט שנשלח בימים אלה למגדלים.

התותים הם פירות הרגישים מאוד לפגעי מזג אוויר. בשלבים הראשונים של הגידול, נגרמים לתותים הנזקים העיקריים בעיקר מסערות שמעיפות את כיסויי הפלסטיק וחושפות את הגידולים לנזקים משניים כמו ברד וסופות. בשלב הקטיף מוסרים הכיסויים על ידי המגדלים, ובתנאים מסויימים, התותים חשופים באופן קיצוני לפגעי הטבע. בשנים האחרונות שילמה קנט למגדלי התותים בישראל כ-3.5 מליון ₪. היקף שטחי גידול התותים בארץ נאמד בכ-4,500 דונם

הרחבת הביטוח ישירות בקנט תעניק למגדלים כיסוי רחב יותר. בעוד שבביטוח הבסיסי השתתפותם העצמית של המגדלים תעמוד על שיעור של 13% וכיסוי של עד כ-45% מעלויות הייצור, הרי שבביטוח המורחב השתתפותם העצמית של המגדלים תעמוד על שיעור של 7% בלבד וכיסוי מורחב ברמה של עד 90% מעלויות הייצור.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.