הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


למעלה מ-15 גופים כבר הגישו מועמדות לתחרות של קנט


בין מגישי המועמדות לתחרות ''אות קנט לחקלאות פורצת דרך'', נמנים אנשים פרטיים, מוסדות וחברות בתחום גידולי הפירות והירקות, בעלי חיים, דשנים וחיסכון במים. הרישום לתחרות יתאפשר עד סוף נובמבר 2010

מערכת פורטל החקלאות  25-10-2010


כחודש בלבד לאחר תחילת הרישום לתחרות
"אות קנט לחקלאות פורצת דרך" למעלה מ-15 גופים כבר הגישו מועמדות לקבלת האות. בין החברות, האנשים הפרטיים והמוסדות שניגשו לתחרות נמצאים כאלו שפיתחו זנים חדשים בתחום הפרחים, פיתוחים ייחודיים בתחומי הפירות והירקות וכאלה הפועלים בתחום בעלי החיים. בנוסף, לתחרות נרשמו גופים הפועלים בתחום הדשנים ובתחום החיסכון במים בחקלאות.

בקנט אומרים כי הגשת המועמדויות לתחרות תתאפשר עד סוף נובמבר 2010. ההכרזה על הזוכים וחלוקת האות תתקיים באירוע השנתי של החברה שיערך במרץ 2011.

תחרות "אות קנט לחקלאות פורצת דרך"
הושקה השנה לראשונה, ע"י חברת הביטוח קנט המבטחת נזקי טבע בחקלאות. האות יוענק לגופים ציבוריים, לחברות מסחריות ולאנשים פרטיים שתרמו תרומה משמעותית לקידום החקלאות הישראלית ואשר הובילו פיתוחים פורצי דרך שסייעו להפיכתה של החקלאות הישראלית לחדשנית ולמובילה בעולם. זאת, במטרה להעלות על נס ולהוקיר את חשיבות החקלאות בקרב הציבור הרחב.

חברת הביטוח קנט, שהוקמה בשנת 1967, חרטה על דיגלה לסייע ככל האפשר לחקלאים הישראלים ולאפשר להם את "הצעד הנוסף" ואת הגיבוי לו הם זקוקים בכדי לקדם ולפתח את החקלאות בארץ כענף אסטרטגי הקריטי לביסוסה של המדינה, לשמירה על קרקעותיה ולאי תלות במקורות מזון חיצוניים. בנוסף, תוכניות הביטוח השונות של החברה, הנחשבות למובילות בתחומן בעולם המערבי, מאפשרות לחקלאי הישראלי להתמודד, בראש כלכלי שקט, מול עמיתיו ברחבי העולם ולהפוך את החקלאות המקומית, על כל ענפיה, לאחת המובילות בעולם.

השנה, החליטה החברה למסד את ההכרה בפועלם של אלו שתרמו לפיתוחים חדשים בחקלאות, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית, ולהשיק תחרות בסיומה יוענק האות החדש. האות יוענק לגופים פורצי דרך בחקלאות בשלוש קטגוריות: גופים ציבוריים כגון אוניברסיטאות, חממות טכנולוגיות ומכוני מחקר, חברות מהמגזר העסקי ואנשים מהמגזר הפרטי (כולל חקלאים). על פי התקנון האות יוענק לזוכה אחד בכל קטגוריה שהביא לפיתוח העומד בקריטריונים של חדשנות, היתכנות טכנולוגית, תרומה משמעותית גדולה לענף או לכלל החקלאות, יוזמה והתייעלות. בנוסף, כל פיתוח יועמד להתרשמות אישית של ועדת השיפוט שתורכב מבכירי ענף החקלאות בארץ.

מעבר לקבלת האות היוקרתי, כל אחד מהזוכים יוכל לעשות שימוש באות ובלוגו שעוצב עבורו, על מנת לקדם, מסחרית, את הפיתוח בארץ ובחו"ל.

פרטים על המועמדות לפרס ניתן לקבל באמצעות אתר האינטרנט של קנט