הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מעבדת בקטוכם החלה בביצוע בדיקות דם בבעלי חיים


בקטוכם משלבת את היכולות האנליטיות מעבר לביצוע הבדיקות הרגילות ובאפשרותה לבדוק בנוסף גם מקרי הרעלה (מתכות כבדות, אנטיקואגולנטים וחמרי הדברה). שילוב היכולות והכנסת נדבך זה של בדיקות מאפשרים ביצוע כל הבדיקות תחת קורת גג אחת

מערכת פורטל החקלאות  25-10-2010


מעבדת בקטוכם בנס ציונה מרחיבה את שרותי האבחון הוטרינרי והחלה בביצוע בדיקות דם בבעלי חיים. המחלקה הוטרינרית קיימת כבר כשלוש שנים וביצעה עד כה את כל סוגי הבדיקות למעט בדיקות הדם. במהלך זה ישנה השלמה של כל סוגי הבדיקות לבעלי החיים לצרכי אבחון.

מנהל המחלקה לאבחון וטרינרי בבקטוכם, דר' עמנואל לוב, מסר שהמעבדה רכשה ציוד מתקדם שיספק ערכים של תאי הדם (CBC) וספירת דם אוטומטית זאת בשילוב של ספירה ידנית שבה ניתן גם לזהות שינויים מורפולוגיים וגורמי מחלה כגון טפילי דם. החלק השני בבדיקות הדם הוא בדיקות של ערכים ביוכימיים. כאן ניתן לפצל את הבדיקות לפנלים שונים כאשר הפנל המלא מכיל עד כ-14 מדדים שונים. בנוסף כוללות הבדיקות את רמת האלקטרולוטים בדם כולל מתן פרשנות איכותית לנתונים.

לדברי דר' לוב, בקטוכם משלבת את היכולות האנליטיות מעבר לביצוע הבדיקות הרגילות ובאפשרותה לבדוק בנוסף גם מקרי הרעלה (מתכות כבדות, אנטיקואגולנטים וחמרי הדברה). שילוב היכולות והכנסת נדבך זה של בדיקות מאפשרים ביצוע כל הבדיקות תחת קורת גג אחת.

המיכשור בבקטוכם מתאים הן לגורים בגיל של עד חצי שנה והן לחיות בוגרות וגדולות כולל כלבים, חתולים, סוסים ועוד. כמו כן ניתן לבצע את הבדיקות כמעט בכל סוגי בעלי החיים כולל חיות מעבדה ובעלי חיים אקזוטיים.

ביצוע הבדיקות ולמידת כל האספקטים השונים ההכרחיים בהוצאת תשובה אמינה ומהירה נלמדים כבר מספר חודשים במעבדת בקטוכם. כמו כן בוצעו שינויים והתאמות מבחינת הובלת הדוגמאות וזמינות השליחים.

במסגרת הרחבת הפעילות קלטה המעבדה שני בעלי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום, אשר יבצעו את הבדיקות. מעבר לביצוע הבדיקות בעזרת המכשירים תינתן הערכה מקצועית של מומחה לווטרינר שתכלול אבחנה ראשונית, אבחנה מבדלת והמלצות להמשך בדיקות או טיפול מונע.

מידע על השירותים הוטרינרים של בקטוכם באתר המעבדה