הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נווה מים במדבר - מאגר שדרות נחנך היום


קרן קימת לישראל חנכה היום (ג') את מאגר מי הקולחין החדש - מאגר שדרות ע''ש נתן פרסונס ז''ל, שעלות הקמתו נאמדת בכ-43 מיליון ₪. המאגר הממוקם מצפון-מזרח לעיר שדרות, ישמש גם את כל חקלאי האזור והוא מצטרף ליותר מ-220 מאגרים שבנתה קק''ל

מערכת פורטל החקלאות הישראלי  26-10-2010


''המאגר שלך, נתן, מביא לידי ביטוי לא רק את חזונך לארץ ישראל ירוקה, אלא גם את אחדות הגורל המשותפת לתושבי שדרות ולתושבי הקיבוצים שמסביבה, חזון שלא היה מתגשם לולא התורמים הרבים שהתגייסו לשם כך'' אמר בטקס מנכ"ל JNF ארה"ב, ראסל רובינסון, בטקס חנוכת מאגר המים שדרות ע''ש נתן פרסונס ז''ל, שהוקם בעלות השקעה של 43 מיליון ₪

קרן קימת לישראל חנכה היום, יום שלישי 26 באוקטובר, את מאגר מי הקולחין החדש – מאגר שדרות. המאגר ממוקם מצפון מזרח לעיר שדרות וישמש לצרכי חקלאות עבור חקלאי האזור. מאגר שדרות קולט את מי השפכים המטוהרים של שדרות, ובכך מונע את זיהומו של נחל שקמה ומעניק אפשרות לקיבוצי שער הנגב להמשיך ולעבד את שדותיהם. כל זה משתלב היטב בדרך הנוף החדשה שקק"ל בונה בנחל שקמה.

הקמת המאגר התאפשרה הודות לתורמים מארה"ב, ביניהם קרן המים על שם נתן פרסונס ז"ל של JNF ארה"ב. נתן פרסונס היה סגן נשיא JNF ארה"ב והוביל את פרויקט המים של הארגון. קרן המים שעל שמו הוקמה על ידי JNF ארה"ב ובעזרתה מגויסים כספים רבים המשמשים לבנייה ותחזוק של מאגרי מים רבים בישראל.

"נתן ידע להעריך היטב את חשיבותם של המים לחקלאות ואת חשיבותה של החקלאות כערך ציוני", אמר בטקס מנכ"ל JNF ארה"ב, מר ראסל רובינסון, "אנשי חזון כמו נתן בחרו להשקיע במאגרי המים ולהעניק את תשומת ליבם המיוחדת לפריפריה."

ראש מחלקת ההתרמה בקק"ל, מר זאב קדם אמר כי ללא 220 המאגרים של קק"ל, הארץ הייתה נראית אחרת. "מים מותפלים אינם מתאימים לחקלאות כי הם חסרי מינרלים ויקרים, לכן הטיהור של מים מושבים, כמו המים שייאגרו במאגר שדרות, מצילים את החקלאות בארץ".

טקס חנוכת המאגר התקיים במעמד אלמנתו של התורם, איימי פרסונס; מנכ"לית קק"ל, יעל שאלתיאלי; מנכ"ל JNF ארה"ב, ראסל רובינסון; ראש מחלקת ההתרמה בקק"ל, מר זאב קדם; משלחת נשיאי JNF ארה"ב; ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה וראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר.