הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


300 עובדים זרים ראשונים מסרי לנקה הגיעו לישראל


העובדים יגיעו למשקים החקלאיים במסגרת פרויקט נסיוני, הבוחן אפשרות של העבודה הזרה בחקלאות על בסיס עונתי, לתקופה של חצי שנה. תקופת השהייה של העובדים הזרים בחקלאות בישראל כיום היא 5 שנים. 57 חקלאים מישובי הערבה עתרו נגד מינהל האוכלוסין אשר דחה את בקשתם לאפשר לעובדים מתאילנד להשאר עד תום העונה במאי השנה

שלומית קידר, מערכת פורטל החקלאות  28-10-2010


300 עובדים זרים ראשונים מסרי לנקה, הגיעו אתמול (ד') לישראל לעבודה בחקלאות

בחודש אוגוסט החליטה הממשלה לפעול להסדרת העסקתם של כ-300 עובדים זרים מסרי לנקה, במסגרת פרוייקט נסיוני שיזם משרד החקלאות להעסקת עובדים זרים לתקופה מוגבלת של ששה חודשים.

עובדים זרים המועסקים בחקלאות כיום, מגיעים לישראל למשך חמש שנים רצופות, במהלכן הם מועסקים אצל חקלאי קבוע. בתקופות בהן נפח הפעילות במשק החקלאי יורד, הם מנויידים למשקים אחרים, בהם זקוקים לידיים עובדות.

לדברי משרד החקלאות, הפרויקט הניסיוני שמתחיל בימים אלה, יאפשר לחקלאים להעסיק עובדים זרים למשך חצי שנה בלבד, ל"עונה החמה" של המשק, ובכך לחסוך את הצורך במציאת פתרונות כאשר מסתיימת העונה החקלאית במשקם.

בדברי ההסבר שהונחו בפני הממשלה נאמר כי במסגרת דו"ח הועדה לעידוד תעסוקת ישראלים והקטנת מספר העובדים הזרים בחקלאות, הוצע לבחון העסקת עובדים על בסיס עונתי, כפי שמקובל במדינות ה-OECD כמו קנדה, ספרד, גרמניה, דנמרק והולנד - תכנית שלדברי משרד החקלאות נותנת מענה לתקופות השיא המייחדות את הענף.

בהחלטת הממשלה מחודש אוגוסט, נקבע כי תיבחן הכדאיות בהבאתם והעסקתם של העובדים הזרים על בסיס עונתי, בהתאם לתקופות השיא בחקלאות.

בתוך כך דחה מינהל האוכלוסין במשרד הפנים לפני שלושה ימים את בקשת החקלאים בערבה לאפשר לעובדים הזרים מתאילנד להישאר במשקים עד תום העונה החקלאית בראשית חודש מאי 2010. מדובר בעובדים שאמורים לסיים בחודשים הקרובים את זמן שהייתם בישראל.

57 חקלאים מהערבה התיכונה הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, באמצעות עוה''ד שי דדוש, כנגד מינהל האוכלוסין.