הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש ממשלת מונטנגרו נטע עץ זית בירושלים


''עץ הזית מסמל שיתוף פעולה, את שיתוף הפעולה בין מונטנגרו לבין ישראל''. כך לדברי ראש ממשלת מונטנגרו, מילו דג'וקנוביץ', שנטע היום עץ זית בחורשת אומות העולם בירושלים. מונטנגרו מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם ישראל ומעודדת תיירות ישראלית וקשרי עסקים בין המדינות

מערכת פורטל החקלאות  2-11-2010


ראש ממשלת מונטנגרו, מילו דג'וקנוביץ', הגיע לישראל לביקור ממלכתי בן יומיים במהלכו נפגש עם רה"מ בנימין נתניהו, עם הנשיא שמעון פרס, סייר בהר הרצל ומוזיאון השואה ביד ושם והשתתף מטעם קק"ל בטקס נטיעת עץ זית בחורשת אומות העולם ביער ירושלים.

עיקר עניינו של רה"מ מונטנגרו בישראל הוא כלכלי והוא רואה פוטנציאל רב בהשקעות ישראליות בתעשיית התיירות, המהווה את עיקר הכנסות המדינה ובתשתיות. בפגישות עימו מגלה רה"מ מונטנגרו ידידות רבה כלפי ישראל אך אינו נוהג להתבטא בנושאנו באופן פומבי.

"לשתי המדינות יש הרבה מאוד מן המשותף, אחד מהם הוא שעץ הזית נפוץ מאוד במדינת מונטנגרו ואני שמח מאוד לשתול כאן, בישראל, עץ זית", אמר ראש ממשלת מונטנגרו, מילו דג'וקנוביץ'. "עץ הזית מסמל שיתוף פעולה, את שיתוף הפעולה בין מונטנגרו לבין ישראל".

טקס הנטיעה התקיים במעמד מנהל מחלקת ההתרמה בישראל בקק"ל, מר מיכאל בן אבו ונציג קק"ל העולמית,
מר אבינועם בינדר.

"במדינה בה לכל עץ יש שם משלו, יהיה מעכשיו עץ זית שייקרא על שם מי ששתל אותו, על שימך", אמר מיכאל בן אבו היום בטקס. "ישנה אימרה כי 'הר אחד אינו יכול לפגוש הר אחר, אבל אנשים בהחלט נפגשים עם אחרים'. אנחנו נפגשים כאן, בהרי ירושלים, איתך, שהגעת אלינו ממונטנגרו. כאן, בחורשת האומות שליד אתר ההנצחה יד ושם, עץ הזית ניטע כסמל לידידות. זהו עץ אחד נוסף שקושר אותנו, את הישראלים, עם הכוונות הטובות של מי שמבקר במדינה שלנו וממחיש את ההתקדמות שעשינו מאז הקמתה של מדינת ישראל."

ראש ממשלת מונטנגרו מצטרף לשורה ארוכה של נשיאים וראשי ממשלות אשר נטעו עץ ביערות הקרן הקימת לישראל, ביניהם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון; ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני; קנצלרית גרמניה, ד"ר אנגלה מרקל; נשיא גרמניה, פרופ' הורסט קולר; נשיא אוסטריה, ד"ר היינץ פישכר; ראש ממשלת קרואטיה, ד"ר איבו סאנאדר; נשיאת פינלנד, טריה הלונן ועוד רבים ומכובדים.