הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''שימור המשק המשפחתי - ממטרות העל של משרד החקלאות''


כך אמר יוסי ישי, מנכ''ל משרד החקלאות לחברי הפורום הכלכלי בתנועת המושבים לרגל הצטרפותה של ישראל למדינות הOECD. מזכ''ל תנועת המושבים קרא לממשלה לאמץ את המלצת ארגון ה-OECD בכל הקשור למדיניות הקרקע בישראל

מערכת פורטל החקלאות  3-11-2010


יוסי ישי, מנכ"ל משרד החקלאות, התארח בפורום הכלכלי של תנועת המושבים בישיבה מיוחדת לרגל הצטרפותה של ישראל למדינות הOECD.

ישי אמר ששימור המשק המשפחתי הוא אחד ממטרות העל של משרד החקלאות ובכך תומך גם משרד האוצר. עוד הוסיף כי בשנים הקרובות נראה מעבר לחקלאות מקיימת - יותר תמיכות מותנות בחקלאות תומכת סביבה, תמיכה בהדברה ביולוגית, תמיכה במו"פ בדגש על מחקרים בתחום האקולוגי ותמיכה מסיבית בחקלאות שמשמרת מגוון מינים.

איתן בן דוד, מזכ"ל תנועת המושבים, קרא לממשלה לאמץ את המלצת ארגון ה-OECD בכל הקשור למדיניות הקרקע במדינת ישראל ובמסגרת הזו לחתום על חוזה חכירה ארוך טווח מול המושבים. ''זהו הפתרון הראוי והנכון לאור האילוצים השונים והוא מותיר את הקרקע במעמד של חכירה ולא בעלות.''

בן דוד בירך על כניסתה של מדינת ישראל למועדון מפואר זה. "כפי שמצוין בדו"ח ה OECD, החקלאות הישראלית היא אחד הגורמים העיקריים שאפשרו את כניסתה של מדינת ישראל לארגון. אסטרטגית התנועה, כפי שגובשה במוסדותיה, משתלבת עם המגמה המרכזית בארגון ה-OECD, מעבר לחקלאות מקיימת ומשמרת. תנועת המושבים מציבה במרכז העשייה את המשק המשפחתי כמי שאחראי על הצביון והערכים המוספים במרחב הכפרי כולו".

מנכ''ל משרד החקלאות ציין כי בשנים הקרובות נראה השקעות משמעותיות במרחב הכפרי ובעיקר בתשתיות המושבים הוותיקים והבטיח כי המשרד ימשיך לשמור על ענף ההטלה. לדבריו, הידע החקלאי ממשיך להיות נקודת החוזק העיקרית של החקלאות בישראל ומשרד החקלאות ימשיך להשקיע בנושא.