הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מכירות התעשייה הקיבוצית צפויות להגיע ל- 38 מיליארד שקל


זהו גידול של 12% לעומת השנה הקודמת, כך עולה מאומדן שהכינה מנהלת המחלקה הכלכלית. איגוד התעשייה הקיבוצית צופה שיפור ניכר במכירות, אך ירידה ברווחיות בשל התייקרות חומרי הגלם ושערי המטבעות

מערכת פורטל החקלאות  3-11-2010


מכירות התעשייה הקיבוצית כולל המפעלים האזוריים צפויות להגיע השנה ל-38 מיליארד שקל, גידול של 12% לעומת השנה הקודמת, כך עולה מאומדן שהכינה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל. הגידול במכירות מאפיין את כל אחד מהמגזרים: המכירות בארץ גדלו ב-13%, היצוא הישיר מהארץ לחו"ל ב-10% ומכירות חברות הבת של התעשייה הקיבוצית הפועלות בחו"ל צמחו בשיעור הגבוה ביותר של 15%.

תחזית המכירות של התעשייה הקיבוצית מתפרסמת לקראת הכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שיערך ב-25 בנובמבר במלון קיבוץ שפיים ויעמוד בסימן עתיד הכלכלה והתעשייה על יסוד 100 שנות קיבוץ. הכנס יעסוק בעתיד התעשייה הקיבוצית וידונו בו המערכת הפיננסית בארץ ובעולם על רקע ההתאוששות מהמשבר, מקומו של המו"פ בתעשייה המסורתית, סדר העדיפויות בתקציב המדינה והדרכים לחיזוק התעשייה בפריפריה והכלכלה הקיבוצית בעבר, בהווה ובעתיד.

בכנס ישתתפו שר הביטחון, אהוד ברק, שר האוצר, יובל שטיניץ, שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, ח"כ חיים אורון (ג'ומס), נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, המדען הראשי של משרד התמ"ת, דר' אלי אופר, יו"ר פעילים, יורם גבאי, יו"ר מטרוניקס יזרעאל, יונתן בשיא וראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, אודי פלד.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין, מסר שהעליה במכירות נובעת מהגידול בביקושים ברחבי העולם כחלק מההתאוששות האיטית מהמשבר העולמי החריף. עם זאת, עליית מחירי חומרי הגלם והשינויים בשערי החליפין גרמו לשחיקה ברווחיות, שזוהי כידוע "השורה התחתונה". על פי הערכת האיגוד יסתכם הרווח התפעולי ב-2.8 מיליארד שקל, ירידה של 7% לעומת שנת 2009, שהיתה שנת שיא עם רווח תפעולי של 3 מיליארד ש"ח.

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, אמר שהחל מהרבע האחרון של השנה יש ירידה בקצב ההתאוששות ובהיקף המכירות ליצוא. אי הודאות בכלכלה העולמית נמשך, התנודות בכל השווקים הן חריפות וצריך להיזהר מכניסה לשאננות. מהמנהלים נדרש ניהול נכון של הזדמנויות וסיכונים והתארגנות ותגובה מהירה לשינויים ומשברים עתידיים שעלולים לפרוץ. לקראת סיום השנה אין כל בטחון אם הרע מכל כבר מאחורינו, או שאנו בגלישה לעבר משבר תחתית כפולה. כולנו תקווה שבעתיד הקרוב יתפזרו ענני אי הוודאות ונוכל לחזור למסלול של צמיחה ופיתוח המושתת על חוסן חברתי ועסקי של התעשייה והחברה בישראל ובתנועה הקיבוצית.

תוכנית הכנס השנתי מתפרסמת באתר איגוד התעשייה הקיבוצית: www.kia.co.il