הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הגידולים שנפגעו באזור התענך והקישון לא סכנו את בריאות הציבור


משרד הבריאות מבקש להבהיר כי הגידולים שנפגעו הנם גידולים בשלבי הקליטה הראשונים ולכן לא סיכנו את בריאות הציבור. באזור התענך תימשך ההשקיה במים שפירים ובאזור אגן הקישון ימהלו את מי ההשקיה במים שפירים

מערכת פורטל החקלאות  4-11-2010


בעקבות דיווחים שהתקבלו בחודש שעבר על יבולים שנפגעו באזור התענך ואגן הקישון, במשרדי הבריאות והחקלאות הוחלט על השקיה במים שפירים ובמים מהילים באזורים השונים.

אנשי מקצוע ממשרדי החקלאות והבריאות ערכו בדיקות במקום, אשר העלו כי המים מכילים ריכוז גבוה ביותר של חומרי הדברה, בעיקר קוטלי עשבים, חלקם חומרים שאינם בשימוש בארץ מזה מספר שנים.

עקב כך, הופסקה הזרמת מי הקולחין ממאגרי תשלובת הקישון, ובאופן זמני מסופקים לחקלאים מים שפירים.

משרד הבריאות מבקש להבהיר כי הגידולים שנפגעו הנם גידולים בשלבי הקליטה הראשונים (זריעה או שתילה), משמע, גידולים שעדיין לא מיועדים למאכל ולכן לא סיכנו את בריאות הציבור. גידולים אלו נפגעו מנוכחות של חומרי הדברה (קוטלי עשבים).

גידולים שהיו בשלבי התפתחות מתקדמים או לקראת קטיף לא נפגעו ולא נמצאו בהם שאריות של חומרי הדברה, ולכן לא מהווים סכנה לבריאות הציבור.

עקב הודעת רשות המים על מחסור במים שפירים, נקבע בהחלטה משותפת למשרד הבריאות ולמשרד החקלאות כי באזור התענך תימשך ההשקיה במים שפירים ובאזור אגן הקישון ימהלו את מי ההשקיה במים שפירים בכדי להוריד את ריכוז המליחות וחומרי ההדברה ולקרב את איכות המים לתקן מי השתייה. הגידולים ייבדקו על ידי משרד הבריאות.