הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שביתת החקלאים תחל ב-22 בנובמבר


החקלאים יפתחו בשביתה כללית החל מיום שני, 22 בנובמבר למשך שלושה ימים. כתוצאה מהשביתה צפוי מחסור בירקות, פירות, ביצים, עופות, בשר ומוצרי חלב

מערכת פורטל החקלאות  7-11-2010


בתום פגישת מטה המאבק של ארגוני המגדלים שהתקיימה היום אחר הצהריים, הודיעו החקלאים כי החל מיום שני 22/11, יפתחו בשביתה כללית, אשר תארך 3 ימים, ובמהלכה לא תועבר תוצרת חקלאית לרשתות השיווק ולחנויות. ארגון המגדלים הודיע כי הוא יסגור גם את השוק הסיטונאי בימי השביתה.

תהא זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה שבה תיפסק כליל אספקת תוצרת חקלאית לשווקים.

כתוצאה מהשביתה צפוי מחסור בירקות, פירות, ביצים, עופות, בשר, חלב ומוצרים נוספים. הרפתנים וארגון הלול שהצטרפו לשביתה, לא יספקו ביצים וחלב יומיים בלבד, ולא שלושה.

החקלאים השובתים יערכו משמרות מחאה במהלך השביתה ויעמדו עם שלטים בצמתים ביישובים שבהם הם עובדים. "אנחנו נבקש שיתוף פעולה גם מצד רשתות השיווק ונבקש מהם שלא יקלטו פירות וירקות מחקלאים אשר לא יסכימו לשבות", אומר מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי הירקות.

השביתה תחל בעוד שבועיים על מנת שלא לפגוע באוכלוסיה המוסלמית החוגגת את חג הקורבן. "אנחנו לא רוצים לפגוע באוכלוסיה שמהווה בישראל 17%, ולקראת חג הקורבן קונה הרבה פירות וירקות. הסביר אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל.

השביתה מתקיימת על רקע המחסור ב-5,000 עובדים זרים לחקלאות, שלטענת החקלאים נובע מהפרת הסכם שנחתם בינם לבין הממשלה, על פיו אמורים להיות כיום 26 אלף עובדים זרים בענף החקלאות, כאשר בפועל יש 22 אלף עובדים בלבד.

לחקלאים שתי תביעות עיקריות: לבטל את המס על העובדים ולקיים את ההסכם להורדת מספר העובדים.

ביום שלישי אחר הצהריים יפגשו נציגי האוצר, ראש רשות האוכלוסין וההגירה ונציגי החקלאים, במטרה לדון בנושא העובדים הזרים לחקלאות. פגישה זו נקבעה לאחר נסיונות רבים מצד החקלאים להפגש עם נציגי האוצר, אשר הסכימה לבסוף לקיימה.