הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האם לולה בת כנף תצליח לקדם את הרפורמה בלולים ?


מועצת ענף הלול ומשרד החקלאות מנסים לעורר תהודה סביב קמפיין שנועד לקדם את הרפורמה בענף, לקראת דיון נוסף בנושא תנאי המחייה של תרנגולות מטילות בלולים. אנונימוס: ''המשרד מתחזה לארגון להגנת בעלי חיים ומטעה את הציבור"

מערכת פורטל החקלאות  9-11-2010


רגע לפני דיון נוסף שייערך ביום רביעי בכנסת, בנושא תקנות משרד החקלאות להחזקת תרנגולות מטילות בלולים מתועשים, מנסים במועצת ענף הלול בשיתוף משרד החקלאות לעורר תהודה ברשתות החברתיות ובלוחות מודעות ברשת, בקמפיין שנועד לקדם את הרפורמה בענף.

לולה בת כנף, בובת תרנגולת גדולה, נבחרה לככב בקמפיין שיצא לדרך לפני מספר שבועות. בסרטון עדכונים אחרונים בתחום הרפומה וניתן לעקוב בו אחרי מסעה של לולה למציאת בית גדול וחדש.

הקמפיין נועד לדברי המפרסמים, לקידום הרפורמה בענף לולי ההטלה בארץ, שמטרתה לשפר את איכות הביצים ולהרחיב משמעותית את שטח המחייה של התרנגולת - במסגרתה, יוחלפו הלולים הישנים והצפופים הצמודים לבתי המגורים במושבים, בעיקר בצפון הארץ, בלולים מודרניים וחדשניים, בהם יגדל משמעותית שטח המחייה של כל תרנגולת מטילה.

בארגונים למען בעלי חיים, המנהלים מאבק ארוך נגד הרפורמה, טוענים כי מדובר בהטעיית הציבור ו''בפרויקט שיבזבז מאות מליוני שקלים של משלמי המיסים, ושהציבור עלול להסיק ממנו כי מדובר בפרוייקט למען זכויות בעלי חיים.''

בעמותת אנונימוס שנמנעה עד כה להגיב על הקמפיין, אומרים היום: ''משעשע ועם זאת עצוב שמשרד ממשלתי עוסק בתרגילי יחצ"נות פאתטיים ומתחזה לארגון להגנת בעלי-חיים כדי לקדם רפורמה שתנציח את כליאת התרנגולות בתנאים שנאסרו ב-31 מדינות בעולם בשל אכזריותם. יש בכך הטעיית הציבור, משום שלא נכתב בפרסומי הקמפיין שהעומדים מאחוריו הם מועצת הלול ומשרד החקלאות. למזלנו, נראה שהגולשים לא קונים את התרגיל הזה".

לגבי הטענה ש"מכפילים לתרנגולות את הבית' אומרים באנונימוס: ''אנו שמחים שמשרד החקלאות סוף סוף מכיר בכך שכלובי הסוללה הנוכחיים הם התעללות בתרנגולות. באופן מוזר, השטח המוקצב לתרנגולת בכלוב קטן בפרסומי המשרד מ-440 סמ"ר ל-300, אך חשבון פשוט מגלה כי בכל מקרה, ההגדלה המגוחכת ל-550 סמ"ר – לשטח כולל שעדיין קטן משטחו של עמוד A4 - אינה הכפלה של השטח. בארבעת הדיונים שנערכו בכנסת עד כה סירבו הח"כים להשתכנע שה'הגדלה' הזאת מספיקה למניעת התעללות בתרנגולות. מוטב יהיה אם משרד החקלאות יציע מתכונת ראויה לרפורמה, המתיישבת עם חוק צער בעלי-חיים, במקום לשחק בפייסבוק".