הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל ואיטליה חתמו על הסכם לשת''פ מחקרי בתחום החקלאות


מזכר ההבנות כולל התחייבות למפגשים שנתיים לשיתוף פעולה מחקרי בילטראלי, שנועדו לקדם אינטרסים משותפים, וכן הקמת קרן למימון המחקרים בכל אחת מהמדינות

מערכת פורטל החקלאות  9-11-2010


שר החקלאות, שלום שמחון, ועמיתו שר החקלאות האיטלקי, ג'יאנקרלו גאלאן חתמו היום (ג') על הסכם לשיתוף פעולה מחקרי בין שתי המדינות. טקס החתימה התקיים בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בשדה בוקר.

שתי המדינות חולקות תחומי מחקר מועדפים, הכוללים מקורות טבעיים ברי קיימא בתחום ניהול החקלאות (קרקע ומים); איכות מזון; הסתגלות חקלאית לשינויי מזג האוויר; רמת הדיוק של טכנולוגיות מתקדמות בתחום עיבוד חקלאי וגנומי לגינון ולחוות המתמחות בגידולי פירות. מזכר ההבנות כולל התחייבות למפגשים שנתיים לשיתוף פעולה מחקרי בילטראלי, שנועדו לקדם אינטרסים משותפים, וכן הקמת קרן למימון המחקרים בכל אחת מהמדינות.

השרים חלקו שבחים זה לחקלאי ארצו של זה. השר שמחון אמר כי איטליה היא מעצמה חקלאית של ממש, המייצרת מגוון רחב וגדול של מוצרים הן בתחום הצומח והן בתחום בעלי החיים, שקנו להם מוניטין ברחבי העולם. איטליה גם נמנית על המדינות המובילות בעולם בתחום המיכון החקלאי. ישראל ואיטליה מסייעות לארצות מתפתחות –כולל מדינות מדבריות – לפתח את החקלאות והכפר ולשפר את ביטחון אספקת המזון ומיגור הרעב.

השר גאלאן אמר כי ביקורו אפשר לו להתרשם מהמאמץ של הממשלה ואזרחי המדינה להמשיך להפוך אזורים חצי-מדבריים לאזורים פוריים על ידי כמויות גשם מעטות."התרשמתי מאד מההתקדמות שהושגה באזור הנגב, בו,המדבר, למעשה, נסוג. אני בטוח כי דרך שיתוף פעולה בחקר טכנולוגיות חקלאיות חדשות, חקלאינו וחברות חקלאיות יוכלו להתמודד טוב יותר עם אתגרים ולקדם חקלאות מודרנית.

"מזכר ההבנות יצור את מסגרת העבודה הרצויה לחיזוק שיתוף הפעולה העתידי בין שתי המדינות" אמר פרופ' פדרו ברלינר, מנהל המכונים לחקר המדבר ע"ש בלאושטיין, המתמחה בטכנולוגיות חקלאיות באזורים צחיחים.

טקס החתימה התקיים במסגרת הכנס הבינלאומי השלישי בנושא "ערבה, מדבר ומדבור: מסלול השיקום", המתקיים בין ה-8 ל-11 בנובמבר ומאורגן על ידי המכונים לחקר המדבר ע"ש בלאושטיין בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בשדה בוקר.