הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אושר יבוא ללא מכס של 10 מיליון ביצים מטורקיה


היבוא ללא מכס מהווה כ-7% מצריכת הביצים החודשית הממוצעת. מזכיר ארגון מגדלי העופות יעקב כהן, מעריך כי הכמות הנדרשת לאזן את השוק עומדת כל כ-5 מיליון ביצים, ולא יהיה צורך בייבוא מעל כמות זו

מערכת פורטל החקלאות  9-11-2010


בעקבות תחזיות למחסור מסויים בביצים, אושר היום יבוא של 10 מיליון ביצים במהלך חודש נובמבר - שמהווה כ-7% מצריכת הביצים החודשית הממוצעת.

לדברי מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, ההחלטה על היבוא התקבלה ע"י מנכ"ל המועצה לענף הלול, לאחר בדיקה שנערכה בקרב המשווקים, אשר העלתה חשש שכמות היצור לא תענה על הביקוש הגדל ועל מנת להבטיח די ביצים לכל תושבי ישראל.

כהן ציין שהחוסר הזמני נוצר משילוב של ירידה בהטלה ועליה עונתית בביקוש בתקופת החורף. כמות הביצים המשווקת בחודש בישראל מגיעה ל-140 מיליון. ההערכה היא שהיבוא בפועל יסתכם ב-5 מיליון ביצים, כך שמדובר בכמות לא משמעותית ביחס להיקף השוק, אולם היא תספיק כדי לאזן אותו.

כהו פנה לכל העוסקים בענף, מגדלים ומשווקים, לגלות אחריות ולקבל בהבנה את הצורך ביבוא. ''שמאחר וענף ההטלה נמצא בתכנון, חייבים ראשי הענף לגלות אחריות יתר ולהבטיח שולי בטחון כדי שלא להגיע למצב של מחסור אפילו של ביצה אחת.'' אמר

על פי הסיכום תערך מידי חודש בדיקה חוזרת של תחזיות השיווק לעומת אומדן הצריכה ובמקרה הצורך יוחלט על יבוא נקודתי נוסף.