הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל מושבי הנגב: בדברי קו לעובד יש משום הוצאת לעז


מנכ''ל מושבי הנגב בתגובה ליו''ר ארגון קו לעובד: ''כבר היום חסרים כ- 6,000 עובדים בחקלאות שאף ישראלי אינו מוכן למלא את מקומם, גם לא בתנאי שכר גבוהים מהמינימום''

מערכת פורטל החקלאות  9-11-2010


יאיר מנע, מנכ"ל חברת מושבי הנגב, החברה החקלאית הגדולה בישראל, דוחה את טענות יו"ר ארגון "קן לעובד" שלדבריה "עובדים ישראלים רוצים לעבוד בחקלאות, אבל לא מוכנים להלנת שכר".

מנע אומר כי לדברים האלה אין שום בסיס ויש בהם משום הוצאת לעז על ציבור החקלאים. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא העסקת עובדים ישראלים בחקלאות, אומר מנע, אבל כבר היום חסרים כ- 6,000 עובדים בחקלאות ואף ישראלי אינו מוכן למלא את מקומם, גם לא בתנאי שכר גבוהים מהמינימום.

דבריו של מנע נאמרים בתגובה לדבריה של חנה זהר, יו"ר ארגון "קו לעובד" שתקפה את הכרזת החקלאים כי לא יספקו פירות וירקות לשווקים בשל מדיניות "סגירת השמיים" וצמצום מכסות העובדים הזרים בחקלאות.

במכתב ששיגר מנע לחנה זהר, יו"ר ארגון "קו לעובד" (היום, יום שני 08.11.10), כתב כי הוא מצטרף לקריאת הארגון נגד ניצול עובדים זרים ולמען העסקת עובדים ישראלים. "העובדים הזרים המועסקים בחקלאות בישראל מקבלים תנאי שכר והעסקה עפ"י חוק. החקלאים משלמים לעובדיהם הזרים לפחות את שכר המינימום וכן תנאים סוציאליים והטבות נוספות כגון לינה, ביטוח רפואי וכיוב'" עוד הוסיף מנע כי "כמו בכל קבוצה, אפשר כי גם בקרב החקלאים יש מעטים, בשולי המחנה, הפוגעים בזכויותיהם של העובדים המועסקים אצלם. את הקומץ הזה צריך לחשוף, להוקיע ולהעניש, אך את ההאשמה אין להטיל על ציבור החקלאים כולו".

בתגובה להכרזת החקלאים כי לא יספקו פירות וירקות לשווקים, אמרה יו"ר ארגון "קו לעובד" "החקלאים ירעיבו את הציבור כדי לשמור על ביצת הזהב שלהם". מנע גינה את דבריה. "החקלאים נלחמים על מטה לחמם. מדיניות הממשלה עלולה לגרום להתמוטטות החקלאות אם לא יהיה מי שיעבוד בחקלאות, דבר שיוביל להגדלת האבטלה ולכך שאלפי חקלאים ואלפי עובדים המועסקים אצלם, יימצאו בלי תעסוקה."

את מכתבו חתם מנכ"ל מושבי הנגב "כמי שמאמינים באותם ערכים וכמי ששותפים לאותן מטרות, אשמח לשתף פעולה עם ארגון "קו לעובד" כדי להביא לשילוב ישראלים בחקלאות."