הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מיכון מתקדם הוצג ביום שדה ארצי למגדלי זיתים


ביום שדה ארצי למגדלי זיתים שנערך אתמול בקיבוץ מגל, הוצגו למשתתפים טכנולוגיות מיכון חדשות ועדכניות שמייעלות ומוזילות את תהליכי מסיק הזיתים

מערכת פורטל החקלאות  10-11-2010


ענף הזית במועצת הצמחים ושירות ההדרכה של משרד החקלאות, קיימו אתמול (ד') יום שדה ארצי למגדלי הזיתים.

ביום השדה שהתקיים בקיבוץ מגל, הוצגה מערכת מסיק ייחודית שפותחה ויוצרה בישראל ע"י "דותן טכנולוגיות". המערכת מנערת את ענפי עץ הזית, אוספת את הזיתים ומרכזת אותם בתוך מיכל מיוחד. המערכת שחוסכת את עבודתם של 4 מוסקים לעץ, מקיפה את עץ הזית ב-360 מעלות ובאמצעות 40 זרועות חביטה מבצעת את מסיק העץ כולו בתוך כ-15 שניות. בנוסף לחיסכון בכוח אדם ובזמן יקר, מפיקה המערכת יבול גדול ב-10%-15% מיבול הניעור הידני המסורתי.

מערכת מסיק מתקדמת הודגמה ע"י "מיכון והנדסה" מפרדס חנה. המערכת נעה עצמאית, מופעלת מתא המפעיל הממוזג באמצעות מנגנון שליטה ובקרה אלקטרוני, הפועל ברצף. ראש הניעור של המערכת חובק את עץ הזית, בדיוק במקום הנדרש, פורס אוטומטית, יריעות רחבות סביב העץ ומבצע את ניעור הגזע בהתאמה לתנאי המטע. לאחר הניעור, נגללות היריעות אוטומטית כאשר בתוכן הזיתים שנמסקו ומעבירות אותם למיכל המערכת.

יום השדה איפשר למגדלי הזיתים להכיר מקרוב, טכנולוגיות מיכון חדשות ועדכניות המייעלות, מקצרות ומוזילות את תהליכי מסיק הזיתים.

באירוע הודגמו ביצועיהן של מכונות ניעור, מסיק מכני לסוגיו, בצרות וציוד נילווה כגון טרקטורים, מרסקות גזם, רשתות, מרססים, ציוד אחסון לסוגיו, מיכלים ובקבוקים.