הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


האם מסתמן פתרון לדרישות החקלאים


בדיון שהתקיים היום (ד') במשרדי מנהל האוכלוסין של משרד הפנים בירושלים, הושג הסכם לפיו 3,000 עובדים זרים שסיימו את תקופת שהותם בארץ יוכלו להשאר עד סוף חודש אפריל. ראש מנהל האוכלוסין יפעל באופן מיידי להבאת 1,400 עובדים נוספים לארץ. השביתה שאמורה להתקיים ב-24-22 בנובמבר לא בוטלה, ואם לא יימצא הסדר מיידי להגדלת מספר העובדים היא תקויים

מערכת פורטל החקלאות  10-11-2010


בדיון משותף שקיימו היום (ד') נציגי החקלאים, רשות ההגירה ונציגי משרד האוצר והחקלאות, הושג הסכם עם רשות ההגירה, לפיו 3,000 עובדים זרים האמורים לסיים בשבועות הקרובים את תקופת העסקתם במשקים החקלאיים, יקבלו אישור להשאר עד סוף אפריל 2011.

הדרישה להארכת השהייה לעובדים הזרים הוגשה ע''י המועצה האזורית ערבה והוועדה החקלאית, לאחר שמשרד הפנים החליט שלא להאריך את תקופת שהייתם של העובדים שכבר נמצאים בענף החקלאות בישראל מעל ל- 63 חודשים.

400 מהעובדים שקיבלו אישור להשאר עד אפריל 2010, מועסקים במושבי הערבה. המשך עבודתם במשקים יאפשר לחקלאים לקיים את עונת יצוא הירקות לאירופה כסדרה. 6 מושבי הערבה התיכונה מייצאים לאירופה תוצרת חקלאית בהיקף של למעלה ממיליארד שקל בשנה.

חיים חבלין, יו"ר הוועדה החקלאית ערבה תיכונה אמר, כי הוא שמח שהדרישה התקבלה ללא מאבק משפטי וכי הוא מקווה שהממשלה תמצא פתרון ארוך טווח לבעיית העובדים הזרים לענף החקלאות, בכדי שלא להעמיד את החקלאים בכל שנה מול אותה בעיה.

בדיון בנושא השלמת המכסות של העובדים הזרים, אמר אמנון בן עמי, ראש מנהל האוכלוסין, כי בעקבות ההחלטה תתבצע בהקדם הכנסתם של 1400 עובדים זרים לארץ. נציגי החקלאים טוענים כי לענף החקלאות בישראל חסרים מעל 5,000 עובדים מתוך 26,000 עובדים שאמורים להיות במאגר על פי חוק.

אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר כי החקלאים דורשים שגם בשנה הבאה מספר העובדים הזרים יישאר על 26 אלף, מאחר ושנת 2010 עומדת להסתיים ובפועל כמות העובדים השנה לא הגיעה ליעד הדרוש. לדברי וילן, מטה המאבק של החקלאים יבדוק את נושא מספר העובדים, אך הוסיף: "אנחנו מעריכים שאין סיכוי שבעולם שהרשויות יביאו כזה מספר של עובדים זרים, אלא אם הם יביאו אותם לפה ברכבת אווירית".

למרות ההגעה להסכמות, אומרים ראשי הארגונים החקלאיים כי השביתה שאמורה היתה להיפתח בעוד שבועיים, תתבצע כמתוכנן. ראשי ארגוני החקלאים הוציאו היום הנחייה למגדלים ולמשווקים שלא לשווק את תוצרתם החקלאית בימי השביתה